Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PaNi
#1233029
Idag fick jag en "alert" i skärmen om att nya uppdateringar finns tillgängliga. Jag går in i appen "Download Center" och även där möts jag av meddelandet "Nya uppdateringar tillgängliga". Men sen då? Jag hittar inget att uppdatera. Varken systemuppdateringar eller applikationsuppdateringar innehåller något att ladda ner. Inte heller kartorna indikerar något nytt. Vad gör jag för fel?
Bilagor
20180216_085500781_iOS.jpg
20180216_085500781_iOS.jpg (1.99 MiB) Visad 755 gånger
Användarvisningsbild
av razorfish
#1233036
PaNi skrev:Idag fick jag en "alert" i skärmen om att nya uppdateringar finns tillgängliga. Jag går in i appen "Download Center" och även där möts jag av meddelandet "Nya uppdateringar tillgängliga". Men sen då? Jag hittar inget att uppdatera. Varken systemuppdateringar eller applikationsuppdateringar innehåller något att ladda ner. Inte heller kartorna indikerar något nytt. Vad gör jag för fel?
Förmodligen inget fel alls. Det är extremt otydligt, men troligtvis är det kartorna. Gå in under dessa i Download Center och notera vilken version du har i bilen. Jämför denna version med den senaste på support.volvocars.com (f.n. 1203). Har du en lägre version än denna är det detta bilen flaggar för. Ta hem 1203 (hela Europa) på USB och uppdatera enligt instruktionerna på support.volvocars.com.
av Webban
#1233143
Jag får samma sak och det finns varken appar eller kartor. Efter några veckor så kom det till slut att en app som behövdes uppdateras. Sjukt dåligt Volvo!
Användarvisningsbild
av grillchips
#1233200
Jag funderar på om det är så enkelt att de släpper uppdateringsnotisen till 100% av bilarna, men att uppdateringen i sig portioneras ut till säg 10% åt gången. När den kön är passerad så kommer nästa 10% etc etc. Så liksom, bilen märker att det finns en update men bilen hamnar i någon sorts kösystem för det för att inte söla ner servrarna för mycket.
Användarvisningsbild
av PaNi
#1233211
Tog mig tid att titta lite närmare på detta idag. Jag tror att det är kartorna som triggar notisen. Skandinavien har jag uppdaterat (till 1203), men bilen vill att jag ska uppdatera Baltikum, Grekland och ett antal andra regioner också. Där är vi inte riktigt överens...

Hejsan Vi tog tag i T-5R’en i helgen som var[…]

Bumpar tråden. Hur gick det? Var det kanremm[…]

Moment hjulagerbyte fram

Någon som har alla moment/åtdragning v[…]

Däckslitage insidan.

Har en citroen c3 2005 som sliter däck p&arin[…]