Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PaNi
#1232853
Det är nu snart en månad sedan jag bytte ut min två år gamla XC60 mot en V90. Allt var inte bättre förr, men en detalj saknar jag. Fartkameravarningarna. Förr fick jag ett rekorderligt pling när man närmade sig, nu får jag bara en liten blå symbol i förardisplayen, och där tittar man ju inte alltid. Har testat att sätta på ljudvarningen för hastighetsskyltar, men då plingar det som värsta flipperspelet och så kan man ju inte ha det.

Går det att få varningar för fartkameror och slippa skylt-varningarna? Kanske har jag missat någon inställning någonstans.
av rogsme
#1232865
Jag har inte hittat något sätt att få pling bara vid fartkameror. Själv ställde jag in fartpåminnelsen på 20 km/h (ger givetvis något pling i onödan från gång till annan) vilket samtidigt ger pling för fartkameror när hastigheten är över den angivna när fartkameraskylten dyker upp.
av DejanXC60
#1232890
Hade en xc 60 förut och tyckte också att plingandet var en kul grej. Saknar det jättemycket i min S90. Hoppas det kommer vi någon senare updatering
av ansjo
#1232895
PaNi skrev:Det är nu snart en månad sedan jag bytte ut min två år gamla XC60 mot en V90. Allt var inte bättre förr, men en detalj saknar jag. Fartkameravarningarna. Förr fick jag ett rekorderligt pling när man närmade sig, nu får jag bara en liten blå symbol i förardisplayen, och där tittar man ju inte alltid. Har testat att sätta på ljudvarningen för hastighetsskyltar, men då plingar det som värsta flipperspelet och så kan man ju inte ha det.

Går det att få varningar för fartkameror och slippa skylt-varningarna? Kanske har jag missat någon inställning någonstans.
+1 på den...
av Leopold
#1232924
Märkligt att detta ska vara ett bekymmer.

Standardfunktion i fristående GPS-enheter typ TomTom, Garmin etc för en femhundring litet drygt...
av Vardelos
#1232937
Är förbjudet i flertalet länder att varna för en fartkamera.
I flera länder får den finnas med på kartan, men man får inte varna för den.
av Scamp
#1232940
Hade den ”pling”varningen på hyrbilen för ett tag sen, en V60 D4 -17 Summum. Märkligt att den inte är standard på V90.
av ateam1234
#1232953
Xanthopteryx skrev:Åter igen. Håll skyltad maxhastighet så är det inget problem. Eller hur? Den plingar ju för hastigheten.
hmm
den plingar ju för att det kommer en kamera , oavsett vilken hastighet du håller...
kan vara jävligt skönt att veta i tid när en kamera dyker upp så man vet om när alla jävla muppar ställer sig på bromsen....

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]