Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av eimmoht
#1231955
Det jag kan tycka är anmärkningsvärt är just det faktum att problemet verkar vanligt förekommande. På en bil av Volvo uttalad kaliber ”premium” ska man inte behöva laborera med batteripoler och dra ur kontakter för att navin ska fungera...
aldrig haft fabriksny bmw eller MB dock nyare årgångar och aldrig stött på problematiken
av PeterHappy
#1231974
eimmoht skrev:Det jag kan tycka är anmärkningsvärt är just det faktum att problemet verkar vanligt förekommande. På en bil av Volvo uttalad kaliber ”premium” ska man inte behöva laborera med batteripoler och dra ur kontakter för att navin ska fungera...
aldrig haft fabriksny bmw eller MB dock nyare årgångar och aldrig stött på problematiken
Jag fick ta bort batteri-kabeln ungefär 1ggr/mån från jan-17 till okt-17. Då kom det en uppdatering och därefter har det fungerat bra för mig.
av Gorban
#1231976
Jag hade det här problemet för ett år sedan under en alpsemester. Löstes genom att koppla loss ena polen på batteriet där bak. Sedan dess har jag uppgraderat mjukvaran och har inte fått tillbaka felet.

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel til[…]

Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]