Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1231722
När jag hämtade ut V90 demonstrerade säljaren hur bagageluckan kunde öppnas genom vifta med foten under bilen. Men för mig har det int funkat ngn gång, nyckeln i fickan etc. Fler som upplevt problem?
#1231735
Den reagerar inte alls eller låser upp men öppnar inte?
Du kör bara en spark in och tillbaka.



En lugn men bestämt sparkrörelse in och tillbaka.
Min 3,5-åring klarar det =)

Får du inte till det hur du än gör så åk in. Fast, innan du gör det så...kolla att du verkligen har det tillvalet i köpet så inte säljaren visade något som du sedan inte köpt.
#1231753
I början av fot-öppningens karriär var det många inlägg här på forumet som med deras *90-serie hade enorma problem med att få in snitsen. Det har avtagit på senare tid så jag antar att de flesta fått in tekniken. :lol:

Annars, lyd Xanthopteryx råd.
#1231754
grillchips skrev:I början av fot-öppningens karriär var det många inlägg här på forumet som med deras *90-serie hade enorma problem med att få in snitsen. Det har avtagit på senare tid så jag antar att de flesta fått in tekniken. :lol:

Annars, lyd Xanthopteryx råd.
Det mest intressanta är ju att säljarna är så kassa på det där. Hålla på och vifta och ha sig... RTFM liksom, särskilt om du skall sälja funktionen i fråga.
#1231769
Maqqann skrev:Det sitter inte mitt under dragkroken utan någon decimeter till vänster om densamma.

Tapatalking with Samsung S8
Ganska exakt vid den där pluppen för backsensorn, typ plupp två av de fyra som riktas bakåt.
#1231781
Hade själv problem ibörjan med detta,läste hemliga boken,där står det att man ska ta ett steg bakåt efter "sparken".
Luckan öppnas inte av säkerhet om nåt är för nära bilen.

"Gör en långsam framåtriktad sparkrörelse
under den vänstra delen av den bakre stötfångaren.
Tag sedan ett steg tillbaka. Stötfångaren
ska inte vidröras."
#1234764
Är inte denna funktionen standard om man får med elbaklucka i utrustningspaket alltså? Måste man köpa till en ytterligare funktion för att få sensorn för fotöppning?
Användarvisningsbild
av Dex
#1234794
Jag tog upp denna frågan i XC60 2018 tråden för jag hade problem med att få det till att fungera varje gång.
Fick tipset av någon i forumet att göra en spark under back sensorn på vänster sida om mitten.
Gör man sparken med foten max 1 sek så fungerar det perfekt varje gång.
ÅF visade en svepande rörelse under kofångaren men det fungerar inte varje gång.

Mina socklar till varselljus (och p-ljus) har &quo[…]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]