Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1237928
Måste bara säga att jag är Glad över alla som, kanske tack vare denna tråd, börjat undersöka och även upptäckt att deras värmeslingor inte fungerar som de skall.
Hoppas bara ni väntar på att få tid för detta så det finns rutor som räcker till mig först ;-)

Ett litet, men ändå viktigt, steg mot högre trafiksäkerhet.
Nu hoppas jag att Volvo hittar vad osm gått fel (sälj era aktier i glastillverkaren, nu, är väl mitt närmsta råd!) och dels ser till att risken för att det händer igen minimeras men även att man hittar mjukvaruteknik som kan göra en kontroll av denna funktion.
#1237943
PaNi skrev:Jensi, din ruta funkar absolut inte. Kolla min bild från 17:e februari, efter en minut syns det skillnad.
Tack för påminnelsen. Jag har nu mailat beskrivning med länk till denna tråd och mina foton.

Btw, vart vänder ni er med problem? Säljare eller mek?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
#1239201
Xanthopteryx skrev:Har i dag fått besked att Volvo vill att rutan byts.
Hej, har du bytt ruta nu?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
#1239533
Johanssonhenrik78 skrev:Har samma bekymmer på min V90CC som enl transportstyrelsen är producerad 201802 oc som jag hämtade ut 22/2.
Fota eller filma. Åk till Volvo och visa. Var beredd på att stå på dig. Men snart så kanske de finns ett case på detta så man slipper argumentera sig blodig.

Jag fick göra det i fredags trots foton och ett förklarande mail. Nu har jag dessutom spelat in en film som visar bristen på funktion. De lovade dock att söka efter registrerade fel och åtgärder.

De värsta var att de jämförde med en stående v90 och påstod att den funkade på samma sätt så då är min bil hel. När jag då förklarade "det bevisar ingenting, möjligen att även den bilen också trasig." Då tittade mekanikern på mig ungefär som att jag förklarade att jag kunde flyga med tankens kraft. Aldrig sett nått sån förvånad min tidigare i mitt liv.



Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
#1239623
tuvok4se skrev:Har kollat på detta i olika kombinationer och kommit fram till att på min bil så värmer slingorna framför kameran endast när man kör defroster på framrutan.
Vad avser du med defroster på framrutan, är det eluppvärmd framruta?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]