Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#1231561
Det där låter helt klart som ett rimligt förfarande.
av AndS
#1231581
grillchips skrev:Det där låter helt klart som ett rimligt förfarande.
Och om man har Navigation och den laddas före Spotify tar det ännu längre tid än 20-25 sekunder, man vet ju aldrig vad som "joddlar" i bakgrunden och ingen "aktivitetshanterare" att kolla i vilka processer som arbetar och tar kraft.
av Vardelos
#1231623
Att spotify tar tid de kan jag leva med, och jag använder det varje dag, I 3 dagar hittils :o

Jag stör mig däremot på att navigation och allt annat tar 20-30 sekunder, det finns väl ingen som vill starta bilen och rulla tummarna i 30 sekunder innan du kan knappa in adressen dit du vill åka.

Jag ska testa att välja bort spotify, för jag upplever även kartan seg, och i hyrbilen var kartan grymt responsiv.
Min teori är att dom segar ner varandra.
av AndS
#1231636
Mycket sannolikt då det säkert inte finns multitasking eller så är det vad prestandan i datorn klarar av.
Inte lätt att göra alla nöjda, vi vill kunna köra direkt, få igång navigation och snabbt få igång musikstreaming, där även GPS och mobilnätet är del av lösningen.
av AndS
#1231637
Vardelos skrev: Jag stör mig däremot på att navigation och allt annat tar 20-30 sekunder, det finns väl ingen som vill starta bilen och rulla tummarna i 30 sekunder innan du kan knappa in adressen dit du vill åka.
Jo, jag tycker att 20-30 sekunder är ingen tid och jag upprepar det igen, varför ska man vara så stressad att inte lite lugnt kunna vänta 20-30 sekunder.
Vet att många inte delar min åsikt, men det stressas och hetsas över sekunder som egentligen inte har någon betydelse, sedan att man inte vill erkänna är helt förståeligt med lite kunskap inom beteendevetenskap.
Tänk efter lite, om man inte hittar utan navigeringssystem och då ser 20-20 sekunder som problem....... :wink:
av nordlp
#1231664
Det värsta är när man kör korta sträckor och går ur bilen då och då. Då tar det evigheter att låten man lyssnade på kommer igång igen. När man kör via sin iPhone går det mycket snabbare.
Jag har B&W så en fördel med inbyggda är att det blir bättre ljud. Åtminstone jämfört med iPhone Bluetooth.


Sent from my iPhone using Tapatalk
av CuteLunatic
#1231668
nordlp skrev:Det värsta är när man kör korta sträckor och går ur bilen då och då. Då tar det evigheter att låten man lyssnade på kommer igång igen. När man kör via sin iPhone går det mycket snabbare.
Jag har B&W så en fördel med inbyggda är att det blir bättre ljud. Åtminstone jämfört med iPhone Bluetooth.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hör du skillnaden på ljudkvalitén när du spelar Spotify via sensus vs Spotify via BT?
av plamek
#1231674
Spotify appen i min bil gillar inte om man stegar fram 5 eller 6 låtar i snabb följd, då börjar den att buffra och inget mer händer. Växlar man till USB, CD eller radio en kort stund och sedan går på Spotify igen så kan den hoppa igång. Stegar man i lugn takt och lyssnar på låten 10-20 sekunder funkar det bättre.
av nordlp
#1231680
CuteLunatic skrev:
nordlp skrev:Det värsta är när man kör korta sträckor och går ur bilen då och då. Då tar det evigheter att låten man lyssnade på kommer igång igen. När man kör via sin iPhone går det mycket snabbare.
Jag har B&W så en fördel med inbyggda är att det blir bättre ljud. Åtminstone jämfört med iPhone Bluetooth.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hör du skillnaden på ljudkvalitén när du spelar Spotify via sensus vs Spotify via BT?
Jag tycker det. Men det kan vara inbillning. Skall göra A B test igen och återkommer




Sent from my iPhone using Tapatalk
av AndS
#1231699
nordlp skrev:Det värsta är när man kör korta sträckor och går ur bilen då och då. Då tar det evigheter att låten man lyssnade på kommer igång igen. När man kör via sin iPhone går det mycket snabbare.
Det är det som vi försöker förklara att bilen stänger av systemen när du lämnar den och sedan måste starta upp dem igen och att de startas i viss ordning med Spotify på sluttampen, precis som du noterat räcker det med att gå ut och t.ex. låsa så stängs de ned.
I din mobil kan du ha Spotify-appen liggande aktiv hela tiden i bakgrunden (går att konfigurera) och även använda offline-läge (någon noterade att den möjligheten inte finns i bilens Spotify). Mobilen har ju lite annat syfte än vad bilen har, idag är den ju mera en mediespelare än telefon :wink:

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel til[…]

Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]