Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bruce71
#1232357
Min uppfattning är snarare en annan, nu har även jag Navigation men jag har alltid trott att det tar lite tid för att SIMkortet ska hinna få täckning när bilen startas, tror inte att det är enbart mjukvaran det handlar om utan yttre kommunikation.

Jag skulle vilja att SIMkortsuppkopplingen håller i i ett antal minuter efter man stängt av bilen just för att undvika avbrott vid kortare sträckor eller när man stänger av bilen för ett kort stopp.
av calgot
#1232367
Bruce71 skrev:Min uppfattning är snarare en annan, nu har även jag Navigation men jag har alltid trott att det tar lite tid för att SIMkortet ska hinna få täckning när bilen startas, tror inte att det är enbart mjukvaran det handlar om utan yttre kommunikation.

Jag skulle vilja att SIMkortsuppkopplingen håller i i ett antal minuter efter man stängt av bilen just för att undvika avbrott vid kortare sträckor eller när man stänger av bilen för ett kort stopp.
Det går ju ohyggligt segt att söka och att ladda ner albumomslag osv också.. på telefonen poppar det upp direkt. Nu kör jag internet via Bluetooth men det borde väl vara hygglig bandbredd även där?
Och då menar jag segt även under körning, när den varit igång ett tag.

Det skulle vara superintressant med lite tekniska detaljer kring hur Sensus funkar under huven, av ren nyfikenhet om inte annat. All respekt för att det inte är lätt att få till snärtiga gränssnitt, men tänk om det var samma lagg i adaptiva farthållaren? Säkerhetssystemen funkar uppenbart bättre (och det är ju tur det :D )
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1232373
Jag kör Spotify i Sensus via simort i bilen. Min uppfattning är att det går fort och väldigt sällan behöver "ladda", så musiken blir tyst. Händer kanske en gång i månaden att det blir tyst i några sekunder.


För två år sedan däremot, då gick det väldigt segt! Men det har löst sig med nya bilar/ny mjukvara.
av calgot
#1232433
XC90_Executive skrev:Jag kör Spotify i Sensus via simort i bilen. Min uppfattning är att det går fort och väldigt sällan behöver "ladda", så musiken blir tyst. Händer kanske en gång i månaden att det blir tyst i några sekunder.


För två år sedan däremot, då gick det väldigt segt! Men det har löst sig med nya bilar/ny mjukvara.
Musiken rullar på fint, när man väl hittat den. Det är själva navigeringen i appen som känns sirap, jämfört med en schysst mobiltelefon.
av CuteLunatic
#1232450
XC90_Executive skrev:Jag kör Spotify i Sensus via simort i bilen. Min uppfattning är att det går fort och väldigt sällan behöver "ladda", så musiken blir tyst. Händer kanske en gång i månaden att det blir tyst i några sekunder.


För två år sedan däremot, då gick det väldigt segt! Men det har löst sig med nya bilar/ny mjukvara.
dum fråga, men är det tillval att få plats för simkort? i så fall är jag fucked :D
av Jensi
#1232456
CuteLunatic skrev:
XC90_Executive skrev:Jag kör Spotify i Sensus via simort i bilen. Min uppfattning är att det går fort och väldigt sällan behöver "ladda", så musiken blir tyst. Händer kanske en gång i månaden att det blir tyst i några sekunder.


För två år sedan däremot, då gick det väldigt segt! Men det har löst sig med nya bilar/ny mjukvara.
dum fråga, men är det tillval att få plats för simkort? i så fall är jag fucked :D
Vet ej men har du kollat om du har plats för simkort?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
av CuteLunatic
#1232462
Jensi skrev:
CuteLunatic skrev:
XC90_Executive skrev:Jag kör Spotify i Sensus via simort i bilen. Min uppfattning är att det går fort och väldigt sällan behöver "ladda", så musiken blir tyst. Händer kanske en gång i månaden att det blir tyst i några sekunder.


För två år sedan däremot, då gick det väldigt segt! Men det har löst sig med nya bilar/ny mjukvara.
dum fråga, men är det tillval att få plats för simkort? i så fall är jag fucked :D
Vet ej men har du kollat om du har plats för simkort?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Kan inte kolla då jag inte fått bilen än. Dock är ordern låst så kan ej ändra något :o
av GoranP
#1232465
Har du valt till Volvo On Call i bilen? Om jag inte har fel, är det grundförutsättningen för att få in "internet" i bilen. Har du det, ska det bara vara att montera SIMkortet sen .. (när bilen kommer ) :D
av GoranP
#1232466
Du förresten CuteLunatic, du skrev att du jobbar med programmering. Jobbar du med Volvo's system ? I bilarna ??
Jag är bara allmänt nyfiken ..
av Jensi
#1232467
CuteLunatic skrev:
Jensi skrev:
CuteLunatic skrev: dum fråga, men är det tillval att få plats för simkort? i så fall är jag fucked :D
Vet ej men har du kollat om du har plats för simkort?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Kan inte kolla då jag inte fått bilen än. Dock är ordern låst så kan ej ändra något :o
Ahh såpass. Tror att de ingår i voc paketet om ja mins rätt. PS jag har heller inte fått min. Men ska hämta den 8 mars :)

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Lövets Tesla M3 LR AWD

Nu är jag ju en sådan här gammal […]

Hur i hela friden ska man bära sig åt f[…]

Stigande tomgång.

B230fb, 940 91.a. Inga felkoder och ingen lampa.

En ny motor i snitt var 15000 mil... Det blir int[…]