Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av calgot
#1236040
Jag hade problem med att bakdörrarna inte gick att stänga - de låste liksom inte utan öppnade sig direkt. Jag lämnade in bilen på Bilia, de bytte lite lister och sånt enligt något färdigt serviceschema. Gick på garantin. Än så länge verkar det funka.
Jag tycker det är en bra ide att låta dom åtgärda allt man tycker är fel innan garantin går ut...
av dastysk
#1236735
Båda bilar .... V90cc 2017 och Xc90 2017 har hö bak frusit i veckan vid under -10. Bokat in byte av låskista på båda .... någon som vet om nya låskistor har någon förändring / förbättring i konstruktion? Eller kan man få samma problem igen???
av Glitter
#1237100
Jag tvättade min V90CC -17 för cirka 2 veckor sedan, två dagar senare med minus 10 grader gick det att öppna bakdörrarna men inte stänga dom, kunde alltså inte köra iväg med två flaxande bakdörrar. :-O)
Rejmes sa att det finns en åtgärd på det och bytte låsen på garantin! :D
av Veron
#1237930
Tre av fyra dörrar på vår bil gick inte att få upp.
Fick för en tid sedan bytt dessa tre och har funkat efter det.

Inte acceptabelt att en bil köpt i Sverige inte tål minusgrader.
Så åk in och hör vilken lösning er åf har åt er.
Användarvisningsbild
av Fisch
#1237949
Jag har då inte problem med frusna dörrar. Tvättar ganska ofta, även om det är kallt. 1500 mil, bilen uttagen december 2017.

Våran xc70 kan däremot frysa fast. Främst förardörren innifrån.
av Arabjude
#1266678
Vår 2017 XC90 var ett skämt i vintras.
Hände dagligen att det antingen inte gick att öppna dörren, eller när man väl fått upp den så studsade den bara.
Ringde och klagade till Bilia, som tipsade om att "tvättar ni bilen vid kyla se till att den torkar i Garage"....
Även när vi inte tvättat uppstod problem. Värst var i fjällen när vi skulle köra från Pisterna till stugan med kids där bak... väldigt nära att det blev bärgning till verkstad efter en timme. Till slut låste dörren och dom fick klättra in. Otroligt.

Håller med en föregående talare att det är inget annat än skandal från Volvo att bilarna inte fixar kyla i Sverige. Har ägt BMW, VW Touareg (skräp i mångt och mycket) och Audi, ingen dörr frös på dessa.
av Camelen
#1266683
Jag skulle säga att Volvo har haft problem med trilskande lås (framförallt bakdörrar) sedan 850. Vi har haft problem med 855, V70, XC70N, V70II, V60 och nu V90CC. I dessa har vi bytt lås i minst en bakdörr och då är det flera bilar av några av modellerna.
av troubleshooter
#1266718
Har inte haft några problem med trilskande på någon av mina senaste 5 Volvo, V70-2000, V70-2004, V70-2008, XC60-2013, V90-2017 men kanske varit tursam.
Användarvisningsbild
av Derank
#1266722
haft fastfrusna dörrar/lås enda sedan jag åkte 850, XC60in är den första än så länge fenomenet inte uppstått på
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 37

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]

Jag håller med vad du skriver Xanthopteryx.

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]