Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Camel
#1567693
.
Dubbelpost.
Senast redigerad av 1 Camel, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Camel
#1567694
bem skrev: tor 18 jan 2024, 01:22 Jag blir lite nyfiken om låskisteproblemet är ett problem som blev vanligt först när SPA-plattformsbilarna kom (V/S 60/90, XC-serien)? Eller var det vanligt eller åtminstone förekom på tidigare plattformar också?
Jag har aldrig haft problem på vintern oavsett temperatur med att öppna någon dörr på någon Volvo jag ägt sen 1979, utom på min nuvarande V90 MY22.
Problemet finns även på vår V40 MY17. Jag hade även problem från och till på min förra V70 MY11.
Användarvisningsbild
av sewen
#1567713
Xanthopteryx skrev:Ghaaa, blir tokig på Facebook. Har inaktiverat mitt konto där sedan länge för man blir ju bara störd när man försöker läsa eller förstå sig på.
Kan inte be hela gruppen att komma hit i stället? =)
Enig! 1000 gånger bättre med den här typen av forum för att få hjälp och hjälpa. Finns ingen översikt i ett Facebbok-forum., svårt att söka efter ämnen osv.
Däremot funkar det bra till att posta skrytbilder på sin nytvättade bil! 8-)
Användarvisningsbild
av sewen
#1567715
Peckham skrev:Volvo tog mina bakdörrar på Selekt, fantastiskt bra måste jag säga! Slutet gott, allting gott!
Camel skrev:Låskistorna i båda bakdörrarna byttes på Select förra året på vår S90.
Även jag fick mina bytta på Selekt. Klart värt att jag köpte en selektbil! Nu har de två åren snart gått och jag önskade att jag kunde förlänga garantin men men.
Först tittade jag på två andra V90CC från Autohero och Riddermark men glad att jag avstod. Tveksamt om selektbilen ens va dyrare men i så fall men har det betalat sig bara genom låskistorna. Sen har annat också bytts som usb-kontakter som glappat och felsökning av 360-kamera. Plus att man i många fall får bra deal på tex service avtal och finansiering.
av JohanFredriksson
#1567775
Bakdörrarna gick inte att rubba men att spraya flytande isskrapa i springan längs överkanten och ner mot handtaget gjorde att den gick att öppna utan besvär 15 min senare.

Johan Fredriksson
av least
#1567822
JohanFredriksson skrev:Bakdörrarna gick inte att rubba men att spraya flytande isskrapa i springan längs överkanten och ner mot handtaget gjorde att den gick att öppna utan besvär 15 min senare.

Johan Fredriksson
Detta har dock ingeting med låskistorna att göra.
Men det finns en enkel och billig lösning på fastfrusna lister: silikongel på tub.
av OneYet
#1567888
Bara för att vara lite annorlunda så passade min bil på att frysa låsen i framdörrarna nu. Låskistorna bak byttes för två år sedan på goodwill.
Goodwill på framdörrarna? Njet sade min mek på Volvo.
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ar[…]

Clean Zone Interior Package

Tjena. Jag har försökt labba med den fun[…]

Jag tänker att eftersom vvt-enheterna ä[…]

Bra, då har vi rett ut detta. Besiktningsman[…]