Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1234814
gooose skrev:VOC timern jobbas det på en lösning men direkt starten skall funka ok

För att ställa timern använd inställningsfunktionen i bilen tillvidare tills felet är löst


//Goose
Får man gissa att du jobbar på VCC-supporten? Det är nämligen exakt så de svarar. Lite nonchalant kan jag tycka. Ungefär som om Viasat-supporten svarat "våra betalkanaler fungerar inte. Vi jobbar på en lösning, titta på SVT så länge".
#1234905
...fortsättning test.
Idag provade jag att radera återstående timer, som jag satte upp igår, ca 24tim efter tidsomställningen.
Det fungerade bra, lika snabbt som igår. Lyckades tom att skapa 2 nya timers..
Men en sak gjorde mig starkt förbryllad. I bilen skapade jag tidigare idag en timer för måndag morgon, den var nu inte synlig i appen! Märkligt!! Det har inträffat tidigare också, nån enstaka gång, att innehållet i bilen och appen inte stämmer överens.

Dessutom har det inträffat några ggr senaste 2 veckorna att direktstart förkonitionering har vägrat. Både bilen och telefonen hade då god signalstyrka.
#1234944
Min fortsatta testning har stärkt min tes här ovanför. När timrarna väl börjat krångla är de 100% fail tills man fipplar med tidsinställningen. Därefter fungerar det bra ett tag. Har ingen exakt definition på "ett tag", men c:a en dag.
Eller vänd på det; när det väl börjat krångla har det aldrig börjat fungera utan ett klock-fippel.
#1234959
Tycker att VOC är lite svajigt generellt. Ett tiotal gånger har "larmet gått" och utan att ha gått. Och med jämna mellanrum funkar inte parkeringsvärmarens direktstart trots ypperlig täckning. Idag söndag fick jag åter gå ut och starta den manuellt (via bilens touch-skärm) trots att batteriet borde må utmärkt efter en femtonmila-tur i fredags. Jag förstår i-landsproblematiken i detta, men tycker ändå att det är intressant hur företag kan ta tusentals kronor för ett tillbehör som inte förmår leverera på sin enda uppgift.
#1235001
Betrieb skrev:Tycker att VOC är lite svajigt generellt. Ett tiotal gånger har "larmet gått" och utan att ha gått. Och med jämna mellanrum funkar inte parkeringsvärmarens direktstart trots ypperlig täckning. Idag söndag fick jag åter gå ut och starta den manuellt (via bilens touch-skärm) trots att batteriet borde må utmärkt efter en femtonmila-tur i fredags. Jag förstår i-landsproblematiken i detta, men tycker ändå att det är intressant hur företag kan ta tusentals kronor för ett tillbehör som inte förmår leverera på sin enda uppgift.
Har du samma problem oavsett internet? Till exempel ditt hemmanät eller TräG/FuraG?
Annan telefon? Ominstallera VoC?

Om fortfarande lika struligt så lämna in. Så mycket problem har inte jag.
#1235154
PaNi skrev:Får man gissa att du jobbar på VCC-supporten? Det är nämligen exakt så de svarar. Lite nonchalant kan jag tycka. Ungefär som om Viasat-supporten svarat "våra betalkanaler fungerar inte. Vi jobbar på en lösning, titta på SVT så länge".
PaNi...
Det är svaret som går ut till Volvo Åf om vad som är galet och ett tips på hur man kan gå runt problemet och det svar till dom som vänder sig till åf o inget annat


//Gooose
Senast redigerad av 1 grillchips, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Fixade citering
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]