Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1236627
Sista veckorna tycker jag det har blivit riktigt uselt om man ska sätta värmaren på tid. Inte en gång har det funkat, däremot om man startar den direkt är det aldrig några problem...
#1237452
calgot skrev:Jag har inte lyckats ställa in timer via mobilappen någon gång de senaste veckorna. Direktstart funkar finfint, likaså att sätta timer i bilen.

Fler som har strul eller är det nåt som funkar för alla utom mig?
Absolut inte du som bara har problem. Väldigt många har exakt detta problemet. Volvo hävdar att det är ett mjukvarufel som är på väg att åtgärdas. Jag skulle gissa på att det tvärt om är ett hårdvaruproblem i någon av enheterna som leder till att det enheten tappar uppfattningen om korrekt tid. Att åtgärda det med en mjukvaru-fix är säkert mycket billigare än att byta ut felaktiga enheter.

Skulle vilja vända på frågan; finns det någon med en SPA-bil där VOC-timers fungerar stabilt?
#1237455
PaNi skrev:
calgot skrev:Jag har inte lyckats ställa in timer via mobilappen någon gång de senaste veckorna. Direktstart funkar finfint, likaså att sätta timer i bilen.

Fler som har strul eller är det nåt som funkar för alla utom mig?
Absolut inte du som bara har problem. Väldigt många har exakt detta problemet. Volvo hävdar att det är ett mjukvarufel som är på väg att åtgärdas. Jag skulle gissa på att det tvärt om är ett hårdvaruproblem i någon av enheterna som leder till att det enheten tappar uppfattningen om korrekt tid. Att åtgärda det med en mjukvaru-fix är säkert mycket billigare än att byta ut felaktiga enheter.

Skulle vilja vända på frågan; finns det någon med en SPA-bil där VOC-timers fungerar stabilt?
Om din teori om tiden stämmer så kan det mycet väl vara mjukvarufel. Kan vara synkproblem mellan olika delar av systemet och mjukvaran. En klassiker är att det blir för snäva tidramar så när man triggar några processer eller enheter så vaknar alla olika snabbt och man behöver då ha rätt kontroller för att se när man kan skicka nästa kommando.
#1237477
PaNi skrev:
calgot skrev:Jag har inte lyckats ställa in timer via mobilappen någon gång de senaste veckorna. Direktstart funkar finfint, likaså att sätta timer i bilen.

Fler som har strul eller är det nåt som funkar för alla utom mig?
Absolut inte du som bara har problem. Väldigt många har exakt detta problemet. Volvo hävdar att det är ett mjukvarufel som är på väg att åtgärdas. Jag skulle gissa på att det tvärt om är ett hårdvaruproblem i någon av enheterna som leder till att det enheten tappar uppfattningen om korrekt tid. Att åtgärda det med en mjukvaru-fix är säkert mycket billigare än att byta ut felaktiga enheter.

Skulle vilja vända på frågan; finns det någon med en SPA-bil där VOC-timers fungerar stabilt?
Har inte haft några problem med att ställa in timer osv., testade just och fungerade perfekt. Kanske vi har skilda servrar i Finland? Volvo XC60 T8
#1237481
MickeSjöholm skrev:
Har inte haft några problem med att ställa in timer osv., testade just och fungerade perfekt. Kanske vi har skilda servrar i Finland? Volvo XC60 T8
Nej, det är samma som i Sverige, men det spelar ingen roll. Felet ligger i fordonet, inte i appen eller i backend.
#1237542
Jag har haft problem med det senaste veckorna i min V60 MY16. Det funkade utmärkt förra vintern med bara enstaka problem. Senaste tiden är det tvärtom.. Bara funkat enstaka gånger.
Direktstart funkar typ alltid.
Borde ju inte vara hårdvaran i bilen som ändrats...
#1237544
Jag har haft problem med det senaste veckorna i min V60 MY16. Det funkade utmärkt förra vintern med bara enstaka problem. Senaste tiden är det tvärtom.. Bara funkat enstaka gånger.
Direktstart funkar typ alltid.
Borde ju inte vara hårdvaran i bilen som ändrats...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]

Service

Gjorde storservice förra året på […]