Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 60CC
#1225942
Blev idag uppringd av levenasansvarig på en av de större volvoåterförsäljarna i landet. Min bil som ska hämtas om en vecka var leveransstoppad. Det var flera bilar som drabbats bara hos denna åf. Orsaken var felaktig programvara och att Volvo arbetar på att lösa problemet. Frågade om väntetiden och fick till svar 1-5 veckor om det följer tidigare cykler. Bilen står hemma hos åf, men han får inte lämna ut den. Någon som vet vad som har gått fel hos Volvo?
av hgronvold
#1226099
Hämtade min i Torsdags, så hann förmodligen precis innan då.
av Vardelos
#1226306
Gött, idag slog min om till ”Byggd i Torslanda”, känns bra att det går framåt iaf, och förhoppningsvis hinner dom installera nya programvaran innan den far iväg till ÅF
av Vardelos
#1228165
60CC skrev:Blev idag uppringd av levenasansvarig på en av de större volvoåterförsäljarna i landet. Min bil som ska hämtas om en vecka var leveransstoppad. Det var flera bilar som drabbats bara hos denna åf. Orsaken var felaktig programvara och att Volvo arbetar på att lösa problemet. Frågade om väntetiden och fick till svar 1-5 veckor om det följer tidigare cykler. Bilen står hemma hos åf, men han får inte lämna ut den. Någon som vet vad som har gått fel hos Volvo?

Hört något mer?
Fick en indikation idag som stärker din historia, men säljaren säger inte mycket.
av 60CC
#1228494
Vardelos skrev:
60CC skrev:Blev idag uppringd av levenasansvarig på en av de större volvoåterförsäljarna i landet. Min bil som ska hämtas om en vecka var leveransstoppad. Det var flera bilar som drabbats bara hos denna åf. Orsaken var felaktig programvara och att Volvo arbetar på att lösa problemet. Frågade om väntetiden och fick till svar 1-5 veckor om det följer tidigare cykler. Bilen står hemma hos åf, men han får inte lämna ut den. Någon som vet vad som har gått fel hos Volvo?

Hört något mer?
Fick en indikation idag som stärker din historia, men säljaren säger inte mycket.
Varit i kontakt med handlaren ett flertal gånger. Bilen står fortfarande kvar hos ÅF och får inte lämnas ut. De har ännu ingen prognos på när en ny programvara kommer att finnas tillgänglig. Åker runt med en lånebil som handlaren tillhandahåller :(
av Vardelos
#1229414
Säljaren var i kontakt med Volvo idag, han fick inget svar på varför den var försenad, men dom sa att bilia får det på tors, så jag får den på Fre.
av 60CC
#1229497
Väntar fortfarande på att bilen ska bli leveransklar.......vad håller de på med inne på Volvos utvecklingsavdelning???
av Kingcool
#1229506
60CC skrev:Väntar fortfarande på att bilen ska bli leveransklar.......vad håller de på med inne på Volvos utvecklingsavdelning???
Ni som varit i kontakt och hört att detta är ett mjukvarufel, gäller det bara V90CCn eller andra nya Volvobilar också?
Vi fick idag reda på att vi kunde hämta ut vår nya xc60 hos Bilia nämligen.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1229512
Sett flertalet få både XC60 och V90 utlämnade den senaste tiden, gäller det en specifik motor på V90CC eller är det uteslutande CC tro?

Beror på hur stor tjejen är... Hon l&au[…]

Köpråd

Tusen tack för alla svar och då l&arin[…]

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]