Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1225799
Ändrar stolsinställningarna, ryggstöd osv. Lagrar det på plats 1 i dörren. Går in i menyn och lagrar till profil och nyckel som jag har gjort förut. Nästa gång jag kommer till bilen, ställer den automatiskt in den inställningen jag hade lagrad på nyckeln och min profil sist, alltså inte den nya. Trycker på knappen i dörren och då funkar den nya inställningen. Fattar inte varför den inte sparar till nyckeln längre, gör jag nåt fel?
#1225811
barcusmrandt skrev:Ändrar stolsinställningarna, ryggstöd osv. Lagrar det på plats 1 i dörren. Går in i menyn och lagrar till profil och nyckel som jag har gjort förut. Nästa gång jag kommer till bilen, ställer den automatiskt in den inställningen jag hade lagrad på nyckeln och min profil sist, alltså inte den nya. Trycker på knappen i dörren och då funkar den nya inställningen. Fattar inte varför den inte sparar till nyckeln längre, gör jag nåt fel?
Sådär buggar min ur sig också ibland - växlar inte mellan min och frugans.

Ibland kan detta hjälpa, tillfälligt - ty tyvärr återkommer problemet ibland:

Ta bort nyceln från profilen.
Lägg till nyckel och koppla profil till den.
Välj att spara manuellt.
Lås profilen.

Det sistnämnda verkar vara en nyckel (hö hö hö) i framgången att få den att inte bugga ur för ofta.

Gör du en ändring:
Lås upp.
Spara manuellt.
Lås.

Tack för svaren! Har helt ärligt inte or[…]

Dakioso, Härligt det löste dig och du &a[…]

Justering Halvljus

Den bakersta är höjd, den främre ti[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, f[…]