- mån 15 jan 2018, 21:47
#1225761
Tror det var 14w46. Min är tillverkad före och har krom, syrrans är tillverkad typ 15w01 och har ca 13st plastlock.
Moderator: Moderatorer
Jag köpte en uppsättning ”riktiga” kromade hjulbultar då jag tyckte det var en dum lösning att behöva strula med plasthättorna när man ska byta hjul.Jag tycker nog att det är skönt att slippa rostproblemen man alltid hade med den kromade typen...låsmuttrarna till den nya typen är dessutom inte alls lika känsliga som de äldre.
Magnus-B skrev:Har aldrig haft problem med rost på mina krombultar men kommer ändå bara köra med dem på sommaren.I praktiken så är det inga som helst problem, dom skyddar faktiskt bra..
Det kan ju inte va bra i längden med kåporna som samlar salt o annan skit som sitter o gror.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
EssDee skrev:Det är ett känt problem. Bara att åka till bilhandlaren så får du nya.Och vad kostar det? en hel satts alltså?
oldtimersmc skrev:250 kr för en sats på 20st.EssDee skrev:Det är ett känt problem. Bara att åka till bilhandlaren så får du nya.Och vad kostar det? en hel satts alltså?
Liten uppdatering, stressade lite i lördags […]
Det som hände tidigare står beskrive[…]