Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SundanceKid
#1225512
Nån mer som tappar alla mutterskydd hela tiden. Har hälften kvar efter 400 mil.


Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
av V40CC
#1225539
Her en V60 dock, men samma grej där. De verkar försvinna under körning, men även när man tvättar med högtryck verkar de flyga all världens väg.
Kass lösning måste jag säga...
Användarvisningsbild
av Funk
#1225571
Konstigt nog beror det lite på vilken färg dom är i...silver ramlar av enklast medan kromade sitter bäst enligt min erfarenhet..

/Thomas
Användarvisningsbild
av StefanN
#1225575
Jag blåste av en svart som åkte ner i avloppet, så nu är jag en kort men det är lika bra att köpa en hel sats så man har reserv.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1225578
Jag köpte en uppsättning ”riktiga” kromade hjulbultar då jag tyckte det var en dum lösning att behöva strula med plasthättorna när man ska byta hjul.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Perra83
#1225737
Mina svarta och kromade sitter som berget.
Min högtryckstvätt ligger på 165bar enligt manometern och 19L vatten/minut och dom sitter!!!
Användarvisningsbild
av SvenB
#1225747
Jag har lite svårt att förstå varför Volvo gick ifrån kromade muttrar till den där lösningen. Vet inte när det började, men min bil har de kromade kvar, eller om förra ägaren bytt. :lol:
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1225748
Har för mig det var nånstans runt my 14-15 som de gjorde besparingen av hjulbultarna.
Vet dock inte om detta gäller alla modeller och utrustningspaket.

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]