Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1225918
Spoiler »
Denna är nog helt klart den snyggast V90:n jag sett. Bra jobbat!


Skickat från min iPad med Tapatalk
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Citat dolt
#1225919
SvenB skrev:Det finns ju möjlighet att beställa mindre skyltar. Inte lika liten som din, Filip, men betydligt mindre är original. :lol:
Absolut visst är det så! Det är lite av en smaksak, jag gillar den mindre och helst kört utan då fronten ser mer clean ut!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1225920
IMG_0018.JPG
IMG_0018.JPG (385.48 KiB) Visad 612 gånger
Kör själv inte r-design men väl Savile grey. Älskar den färgen. Tycker den ser lite mer mäktig ut medans Bursting blue är mer sportig


Skickat från min iPad med Tapatalk
#1225924
Den är sober den färgen
#1225925
Wibe skrev: Kör själv inte r-design men väl Savile grey. Älskar den färgen. Tycker den ser lite mer mäktig ut medans Bursting blue är mer sportig
Tjusig! Ja vi hade Bursting Blue satt i början men ändrade efter ett tag. Vi har ju en blå V50 idag som förvisso är skitsnygg men det är alltid kul med något nytt. Sen är många r-design just bursting blue eftersom den bara finns till den, så för att inte vara allt för uppenbar så kör vi savile. :)

Nuvarande:
Bild
#1225926
Wibe skrev:
IMG_0018.JPG
Kör själv inte r-design men väl Savile grey. Älskar den färgen. Tycker den ser lite mer mäktig ut medans Bursting blue är mer sportig


Skickat från min iPad med Tapatalk
Riktigt clean och snygg bil där Wibe!
Hur är saville grey att hålla efter? Är den tacksam?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1225937
FilipDjurberg skrev:
Wibe skrev:
IMG_0018.JPG
Kör själv inte r-design men väl Savile grey. Älskar den färgen. Tycker den ser lite mer mäktig ut medans Bursting blue är mer sportig


Skickat från min iPad med Tapatalk
Riktigt clean och snygg bil där Wibe!
Hur är saville grey att hålla efter? Är den tacksam?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hyfsat ok men tänk svart vad gäller att se skiten. Har lagat något stenskott som blivit bra så det känns ändå så helt ok att hålla efter på det sättet. Men lättare bil att hålla ren denna årstiden finns helt klart. Tur man gillar att tvätta Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1225983
Sorry för sent svar - Skickade även ett svar på ditt PM Grillchips.

Mycket riktigt går det att få bilen (Iaf V90) utan skylt monterad. På Volvo tror jag monteringen av regskylt/skylthållare sker hos ÅF, andra märken har andra procedurer.

Min förra bil kom på lastbilen med skylthållaren (En Golf R) - Inget man då kunde påverka. Om den monteras i fabrik eller "i hamnen" är jag osäker på, satt där gjorde den iaf.

En vän beställde en BMW, önskade att skylthållaren icke monterades - Han fick då till svar att de skulle försöka kontakta de i "hamnen" - Jag antar att det sker någon slags check när de importerar bilarna, och de springer då runt en liten skallig argsint gubbe med skruvdragare och monterar skylthållare hejvilt.

För övrigt - Bild på min skylt. Beställt från "dekaltrim.nu" EU format reflektiv, dock 10% mindre än en fullstor regplåt. Kör man med usa-format eller mini-skylt känns det lite som att man ber om att bli stoppad av polisen. 10% mindre märker ingen.
Bild
#1226006
Spoiler »
Asså, Fyfan vad snyggt med V60-speglar! Vet du vad din bil är värd cirkus?

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Citat dolt
#1226044
Det görs massor i "hamnen" så det skulle inte förvåna mig om skylten monteras där. Det kan ju dock vara bra att veta att "hamnen" inte alls behöver betyda närhet till vatten eller nåt utan det finns helt andra platser som ser ut som vanliga verkstäder men ordet hamnlager har ändå levt kvar.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]