Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1225612
SvenB skrev:Hur gör de som ersatt framskylten med exempelvis Meguiars som jag sett på foton från träffar? Du hittar säkert på något om det inte skulle gå att få "slätt" där framme. :wink:

Edit: Jag ser inte heller några skruvhål.

Såvitt jag vet så kör de antingen med magneter, kardborre eller helt enkelt en vanlig hållare men att de plockar bort regplåten och sätter i en Meguiars-plåt. Rent av att det kan vara en tunn platta som de klämmer in i hållaren framför regplåten.
Min tanke är att få fronten helt ren. Likadant på V50n, förbenat mycket snyggare utan plåten fram.
#1225617
grillchips skrev:Kingcool: XC60 Classic eller nya modellen? Får man fråga vilken ÅF det rör sig om eller vilken region? Försöker bena ut saker och ting, har skickat PM till användaren i min screenshot jag postade igårkväll men inte fått svar ännu.
Jag frågade inte specifikt för min bil (nya xc60), utan han sa bara att dom hade en kille som skötte nybilarna där han nämnde att han borrade hålen till reghållaren bla. Skåneregionen! Borde egentligen inte ha någon betydelse, tror inte dom gör hålen på vissa bilar och struntar i det på andra (i fabriken menar jag då). Utan det sköts på plats.

Tordes vara smidigast så också iom att bilarna skickas till olika länder där det kanske inte ser likadant ut med hur regskyltarna fästs. Utan det får den lokala handlaren i landet fixa.
#1225621
Kingcool skrev:
grillchips skrev:Kingcool: XC60 Classic eller nya modellen? Får man fråga vilken ÅF det rör sig om eller vilken region? Försöker bena ut saker och ting, har skickat PM till användaren i min screenshot jag postade igårkväll men inte fått svar ännu.
Jag frågade inte specifikt för min bil (nya xc60), utan han sa bara att dom hade en kille som skötte nybilarna där han nämnde att han borrade hålen till reghållaren bla. Skåneregionen! Borde egentligen inte ha någon betydelse, tror inte dom gör hålen på vissa bilar och struntar i det på andra (i fabriken menar jag då). Utan det sköts på plats.

Tordes vara smidigast så också iom att bilarna skickas till olika länder där det kanske inte ser likadant ut med hur regskyltarna fästs. Utan det får den lokala handlaren i landet fixa.
Det kan ju ändå faktiskt finnas skillnad.
Precis som med dragkrok... Rent krasst kan man när man beställer en V90 välja att få den fabriksmonterad eller monterad efterpå. Vissa bilhandlare vill att du skall eftermontera för då tjänar de ju pengar... Men vi tog fabriksmonterad då jag inbillar mig att det blir snyggast gjort (sett en del... mindre bra installationer... Vad hände med yrkesmänniskors yrkesStolthet?!)
#1225622
Bara nyfiken grillchips, hur tänker du fästa din skylt för att den skall gå att ta på /av enkelt?
(Själv har jag tejpat mina skyltar med dubbelhäftande tejp, men det är för att jag inte gillar fula skyltramar... jag plockar inte bort dem (tack och lov, för tejpen är BRA!!) :D
#1225624
grålle1 skrev:Bara nyfiken grillchips, hur tänker du fästa din skylt för att den skall gå att ta på /av enkelt?
(Själv har jag tejpat mina skyltar med dubbelhäftande tejp, men det är för att jag inte gillar fula skyltramar... jag plockar inte bort dem (tack och lov, för tejpen är BRA!!) :D
Inte helt 100% säker på lösningen men det finns ju som sagt ett antal att välja mellan. Det lutar dock åt kardborre, förutsatt att det är snällt mot lacken. Magneter verkar ju fungera för de flesta men jag tycker det känns lite vanskligt.
#1225627
grillchips skrev: Inte helt 100% säker på lösningen men det finns ju som sagt ett antal att välja mellan. Det lutar dock åt kardborre, förutsatt att det är snällt mot lacken. Magneter verkar ju fungera för de flesta men jag tycker det känns lite vanskligt.
Lite? :lol:
Jag Har ju skrivit på annan plats att jag skulle vilja åka ut på någon träff, men jag skulle nog avvika för mycket och visa min "höga" ålder för mycket med min bil :lol:
#1225634
SvenB skrev:
grillchips skrev: Inte helt 100% säker på lösningen men det finns ju som sagt ett antal att välja mellan. Det lutar dock åt kardborre, förutsatt att det är snällt mot lacken. Magneter verkar ju fungera för de flesta men jag tycker det känns lite vanskligt.
Lite? :lol:
Jag Har ju skrivit på annan plats att jag skulle vilja åka ut på någon träff, men jag skulle nog avvika för mycket och visa min "höga" ålder för mycket med min bil :lol:
Tycker man skall känna sig välkommen oavsett ålder, inte varit på någon Volvoträff men var ganska aktiv inom stcs för ett antal år sedan.
Där jag tyckte att just spridningen av ålder/bakgrund var ett stort plus :)
#1225637
AndreasThn skrev:
SvenB skrev: Jag Har ju skrivit på annan plats att jag skulle vilja åka ut på någon träff, men jag skulle nog avvika för mycket och visa min "höga" ålder för mycket med min bil :lol:
Tycker man skall känna sig välkommen oavsett ålder..
Tänkte snarare på min bil. Alldeles för standard kanske. :wink:
#1225653
Borde gå att lösa tycker jag, för på V90 är det inte gängat från fabrik som tex det är på V40in. :twisted:

SvenB: Jag fäster mina Meguiars skyltar med sk apskit över vanliga skylten bara ;)

Grillchips: Moderator? Snyggt! 8)
Senast redigerad av 1 jimlindeborg, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Volvo v60 2022 plåtskada

har redan börjat rosta i nederkanten. lacker[…]

Det var i något högre hastigheter ljude[…]

Ok, tack så mycket, det ska vi se om vi hitt[…]