Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1225669
Jag beställde min V90 utan borrhål, detta görs alltid hos ÅF. Inget som görs hos fabrik, tittar man riktigt noga i fronten så har dom markerat hålen vart serviceteknikern ska borra. Jag kör med liten folieskylt med reflex i. Ska försöka bifoga bild

Bild




Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1225671
Sven: På Sjöhistoriska så är det också väldigt blandad kompott! Där får man försöka tajma de riktigt härliga sommardagarna! :)

Filip: Åh, den där pärlan! Ångrar nästan att vi inte körde på Bursting Blue, har iofs till 8/2 att ändra.
Men tack för info, alltid skönt med mycket kött på benen i det här läget. Hur är din skylt monterad? Klibba? Magnet?
#1225691
FilipDjurberg skrev:Jag beställde min V90 utan borrhål, detta görs alltid hos ÅF. Inget som görs hos fabrik, tittar man riktigt noga i fronten så har dom markerat hålen vart serviceteknikern ska borra. Jag kör med liten folieskylt med reflex i. Ska försöka bifoga bild

Bild




Skickat från min iPhone med Tapatalk
Wow! Riktigt snygg!!
#1225693
grillchips skrev:Sven: På Sjöhistoriska så är det också väldigt blandad kompott! Där får man försöka tajma de riktigt härliga sommardagarna! :)

Filip: Åh, den där pärlan! Ångrar nästan att vi inte körde på Bursting Blue, har iofs till 8/2 att ändra.
Men tack för info, alltid skönt med mycket kött på benen i det här läget. Hur är din skylt monterad? Klibba? Magnet?
Älskar den färgen! Får ett helt annat djup i solsken! Det är klippa, funderar på köpa en mindre plåtskylt sedan limma magneter på baksidan av fronten och sätta fast skylten med tex möbeltussar(?) så man inte skadar lacken! Men är nöjd hittills :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1225695
FilipDjurberg skrev: Älskar den färgen! Får ett helt annat djup i solsken! Det är klippa, funderar på köpa en mindre plåtskylt sedan limma magneter på baksidan av fronten och sätta fast skylten med tex möbeltussar(?) så man inte skadar lacken! Men är nöjd hittills :)
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Visade sambon, som har mandat i färgvalet (jag fick välja motor), "snygg!". :D
Hur gjorde du när du ville få fronten utan hål? Snackade med säljaren? Kontaktade leveransavdelningen direkt?
#1225699
grillchips skrev:
FilipDjurberg skrev: Älskar den färgen! Får ett helt annat djup i solsken! Det är klippa, funderar på köpa en mindre plåtskylt sedan limma magneter på baksidan av fronten och sätta fast skylten med tex möbeltussar(?) så man inte skadar lacken! Men är nöjd hittills :)
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Visade sambon, som har mandat i färgvalet (jag fick välja motor), "snygg!". :D
Hur gjorde du när du ville få fronten utan hål? Snackade med säljaren? Kontaktade leveransavdelningen direkt?
Ni lär inte bli besvikna på färgen! Fantastisk. Vilken har ni på order just nu? :)

Jag tog det med säljaren och sa att jag inte vill ha monterad reg plåt redan vid beställning av bilen. Han löste det :) tror dom skriver in något i systemet så service tekniken ser det att det ej ska monteras :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1225745
FilipDjurberg skrev: Ni lär inte bli besvikna på färgen! Fantastisk. Vilken har ni på order just nu? :)
Jag tog det med säljaren och sa att jag inte vill ha monterad reg plåt redan vid beställning av bilen. Han löste det :) tror dom skriver in något i systemet så service tekniken ser det att det ej ska monteras :)
Ok, så lät det inte på min säljare, haha! Men jag ska försöka dra i lite fler trådar. Fått bekräftat från flera att det går nu, så det handlar nog bara om lite vilja. :D
Vi har för närvarande Savile Grey, ser rätt pampig ut i R-design och rätt fälgar. Vette tusan vad man ska ha för nya sommarfälgar sen bara, men det får nog avhandlas i en annan tråd. :D
#1225756
grillchips skrev:
FilipDjurberg skrev: Ni lär inte bli besvikna på färgen! Fantastisk. Vilken har ni på order just nu? :)
Jag tog det med säljaren och sa att jag inte vill ha monterad reg plåt redan vid beställning av bilen. Han löste det :) tror dom skriver in något i systemet så service tekniken ser det att det ej ska monteras :)
Ok, så lät det inte på min säljare, haha! Men jag ska försöka dra i lite fler trådar. Fått bekräftat från flera att det går nu, så det handlar nog bara om lite vilja. :D
Vi har för närvarande Savile Grey, ser rätt pampig ut i R-design och rätt fälgar. Vette tusan vad man ska ha för nya sommarfälgar sen bara, men det får nog avhandlas i en annan tråd. :D
Det ska dom lösa åt dig annars går du bara till en säljer som fixar det :) Riktigt fin den färgen också!! :D Ja fälgar gör ju halva bilen så värt att lägga en funderare på det :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1225769
Savile gray blir riktigt fint. Kul att byta färg helt med :-)-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png

Leasing bildäck

Om det gått till så är det ren st[…]

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]