Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1225434
Vi har beställt en ny V90 och jag kontaktade nu ikväll säljaren om önskemålet att INTE få fram-plåten monterad för att slippa få de fula hålen i fronten.
Jag är helt säker på att jag läst förr om folk som lyckats med detta, men säljaren var osäker och han fick snabbt svar av någon som hade koll - och som sade att det inte går att påverka då det görs på fabriken och inte hos ÅF.

Har någon här lyckats ta sig runt detta? Inte hela världen förstås, men det vore skönt att kunna lösa detta...
#1225446
Jagtyckte han som beställde en V40 här och fick hem den i bubbelplast mer el mindre och med alla skydd på karossen kvar var extrem, men nu tog du det till en helt ny nivå.
#1225451
Derank: Haha! Well, jag tycker om att åka på bilträffar och med tiden så kommer även denna kärra få en och annan fix. Fronten är så otroligt mycket snyggare utan regplåten, varpå många på bilträffar tar av den när man kommer fram. Då är det inte så tjusigt när det är två stora hål i mitten. :)
Skitgrej egentligen men nu när jag har möjligheten att få en hel och ren front så vill jag ju såklart hellre ha det. Men tji fick jag, verkar det som...

XC90: Det har du ju faktiskt rätt i. Jag är fasen helt säker på att jag läst om folk (även på senare tid) som lyckats med denna bedrift. Men antagligen görs hålen i fabrik och sedan monteras plåten hos ÅF?
#1225452
grillchips skrev:.....önskemålet att INTE få fram-plåten monterad för att slippa få de fula hålen i fronten....
?:-/ Tänker du köra utan främre skylt ??? Annars täcker ju registreringsskylten hålen... Vill du ha skylten på annan plats kan du väl i så fall be om det och se vad säljaren säger. För det är väl inget vidare av dem att leverera en olaglig bil...

/M
#1225454
mattiasv60 skrev: ?:-/ Tänker du köra utan främre skylt ??? Annars täcker ju registreringsskylten hålen...
/M
Jag skulle ha varit mer tydlig med orsaken i mitt första inlägg, men jag påtalade det lite senare. Jag löser monteringen på eget sätt, som inte innebär två stora fula hål i fronten. :)
#1225467
Frågan är ju hur det ser ut för de som har sina idag. Har haft bilar där hål funnits med på gjutformen vid tillverkning samt där ÅF gjort hål.
#1225481
Jag vet inte hur det är nu, men ända till 2003 köpte jag många nya Volvobilar som taxi. De ställdes upp bakom Bilia Haga Norra. Jag såg vid flertal tillfällen när de kördes av transporten. Då satt mutterstycken för plåtarna fast på bilarna. Nummerskylten tog säljaren och jag med oss när vi gick till leveransavdelningen, som skruvade dit skyltarna. Däremot fick jag vid fler tillfällen ta ut bilarna med skyddsplasten kvar på motorhuv och dörrar eftersom jag skulle åka direkt till "strajpningen". Men du kan ju försöka be dom att låta bli även mutterstycken där fram. Men då måste du nog förklara hur du ska få fast skylten innan du får åka hem. :lol:
#1225488
I Gent verkar man borra för glatta livet, då XC40 tydligen får hållaren monterad från fabrik...
Kanske är det olika beroende på fabrik, ändamål och marknad?
Bilagor
Screenshot_20180114-233925.jpg
Screenshot_20180114-233925.jpg (330.19 KiB) Visad 771 gånger
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Najs Biiiiiiimer! :-D

Skoj att meka med nya fina grejer! :-)

Du har kanske någon dålig bussning i f[…]

Vadå nyare? Ersättningsmodell eller men[…]