Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1226184
För "rätt" köpare tror jag absolut den kan vara värd lite extra.

Problemet med "rätt" köpare är att de så ofta behöver sälja sin egen bil först, har inte parkeringsplats, måste kolla försäkringen först, fråga flickvännen, få lönen först osv osv. Min erfarenhet av "entusiaster" som köpare är tyvärr inte den bästa...
#1226185
Mycket sant.
Fördelen på sätt och vis är att vi inte blir beroende av att få den såld. När vi hämtar V90n så kommer V50n inte kosta oss något. Inget lån, ställer ev av den och så vidare. Plats har vi väl inte riktigt (en garageplats) men hon får helt enkelt stå på gatan.

Nåja, time will tell!
#1226192
Lövet skrev:För "rätt" köpare tror jag absolut den kan vara värd lite extra.

Problemet med "rätt" köpare är att de så ofta behöver sälja sin egen bil först, har inte parkeringsplats, måste kolla försäkringen först, fråga flickvännen, få lönen först osv osv. Min erfarenhet av "entusiaster" som köpare är tyvärr inte den bästa...
...och jag har haft en himla tur. Sålde min röda V60 på 24 timmar, från det att jag lade in den på blocket. Swishbetalning och bilen rullade iväg direkt! Hände i år.
Röd 945 97, såld på mindre än 24 timmar. Rullade iväg 48 timmar senare, efter att 45000 var insatt på mitt konto. Hände 2009.
Fina bilar med bra bilder och beskrivning.
#1226195
grillchips skrev: Och så vidare, och så vidare. Så nej, jag orkar inte hålla på att krångla. Den är vad den är och det finns säkert någon yngre person där ute som vill ha en bil som ser sportigare ut än vad den är. :lol:
Eftersom du endast med stor möda kan "återställa" din V50, tror jag du bör försöka sälja den komplett. Exempelvis kommer den se konstig ut utan rails om du plockar det mesta annat Sätt ut annons, när den dagen kommer. Om en köpare inte vill betala för de saker du gjort, får väl du ta ställning till det då.
Men jag uppfattade tidigare i tråden att "sverige2" var sugen. Kanske han vill "uppgradera2från Volvo V40 -02 :wink:
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
#1226196
Absolut, den kommer med största sannolikhet säljas i nuvarande kläder.
Haha ja, han verkade lite intresserad, men man ska ju aldrig sälja bilar till "bekanta".
#1226251
grillchips skrev:Absolut, den kommer med största sannolikhet säljas i nuvarande kläder.
Haha ja, han verkade lite intresserad, men man ska ju aldrig sälja bilar till "bekanta".
Ja, hade man haft 50 papp på fickan hade jag lätt slagit till Bild

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Aldrig gjort det men, om det går att öp[…]

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]

Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kö[…]