Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av slappadabas
#1225332
Hej!

Ny ägare av en V90 R-design D5 AWD. Funderar på att polestar optimera men hittar inte så mycket info online av folks erfarenheter av just polestar på denna motor?

Någon av er som gjort detta och isåfall, är det något ni skulle rekommendera?
av FilipDjurberg
#1225350
Jag har det på min T5a, helt annan karaktär i bilen än vanlig T5a. Känns mycket mer alert.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Webban
#1225377
Hej,

Är också ny ägare till V90 D5 AWD och funderat på polestar. Ser man rent specifikationsmässigt så känns det som ett rån för vad man får. Speciellt i jämförelse med Dieselkraft eller liknande som skrämmer upp den i 290hk och 560Nm.
Tror dock inte att man ska stirra sig blint på siffrorna utan mer körkarakteristiken. Det som gör att jag tycker det är intressant med polestar, utöver att bilen behåller sin fulla garanti, är att det ökar spannet i mellanregistret, dvs. man får mer kraft där man kör till vardags.

Någon som vet om Volvo kör kampanjer på polestaroptimering?
Användarvisningsbild
av Dex
#1225393
Det är bra att ni testar Polestar på nya D5 motorn.
Så kanske jag också hoppar på det senare. :)
av zlang
#1228261
Har inga referenser annat än de olika driver mode då min bil har Polestar från start, men kort sagt upplever jag väldigt stor skillnad mellan Dynamic och Comfort. På vinterföre är det inte ens lönt att prova det läget så jag längtar till sommaren.
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1228326
Jag har det i min D5:a. Ej värt pengarna. Tyckte att bilen blev lite lenare och mer responsiv i början, men numera känns det som att de effekterna försvunnit. Tycker tvärtom att gasresponsen är oberäknelig och ryckig
Användarvisningsbild
av Dex
#1228378
Sleeper skrev:Jag har det i min D5:a. Ej värt pengarna. Tyckte att bilen blev lite lenare och mer responsiv i början, men numera känns det som att de effekterna försvunnit. Tycker tvärtom att gasresponsen är oberäknelig och ryckig
Tror att det är powerpulse kompressor-trycket som drar igång turbon det kan göra att gasresponsen är brutal ibland.(ryck och iväg :) )
Man får det direkt sedan tar det nog några 1-2 sekunder för att ladda upp trycket igen i tryck-ackumulatorn.
Så det andra gaspådraget blir lite segare om det är inom 2-3sek intervallet.(min upplevelse av det)
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]