Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1225399
Precis samma fenomen har jag (bilen) nu råkat ut för. Efter senaste uppgraderingen för två veckor sen är stol och ratt kall då jag startar förkonditionering från appen VoC. Däremot är de varma och goa då jag ställer in förkonditionering via timer i sensus alternativt direktstartar från desamma. Min verkstad skulle återkomma. Troligen någon bugg :)
#1227600
Om det rapporterats vidare så kommer det en fix. Vi fick problem ed sparken på bakluckan efter en uppdatering. Det rapporterades vidare av verkstad och efter ett par veckor ringde de och en ny version fanns som åtgärdade buggen.
Se till att verkstaden rapporterat vidare och att de hör av sig när det finn en fix.
#1227673
Laddhybriden skrev:Hade bilen inne på verkstaden idag igen, men trots flera uppdateringar fungerar det fortfarande inte.
Finns funktionen bara i T8 eller i hela XC90 serien, någon som vet?
Borde vara flera som råkat ut för det här fruktansvärt irriterande i kylan nu när man vant sig vid varm ratt och stol.
Tror det finns till alla 90-bilar. Jag har (hade) funktionen på min V90 D3. Är också drabbad av att det slutade fungera när bilen blev uppdaterad för två veckor sedan.
#1231816
XC90_Executive skrev:Rattvärme och sätesvärme tillsammans med värmaren finns bara på T8.

För mig funkar rattvärmen och sätesvärmen på förarstolen, men passagerarstolen värms inte, trots en bock i rutan för det.
Min ratt/setevarme v forkondisjonering fra VOC forsvant med novemberoppdateringen...

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]