Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1233131
Nu har jag haft bilen inne på service igen och felet kunde inte åtgärdas.
Volvo säger att man jobbar på det, märkligt det har gått över en månad och buggen är fortfarande kvar.
Startar man förkonditioneringen manuellt eller med timern så hoppar värme i ratt och säte igång men inte med Volvo on call-appen. Känns inte som någon rymdvetenskap att felsöka på det.
Riktigt dåligt av Volvo att inte kunna svar mer än att vi jobbar på det.
#1236009
Volvo har fått in många klagomål om att värmaren inte vill starta pga låg batterikapacitet. Kan det vara så att de avaktiverat stol- och rattvärme för att kompensera detta? Värmaren bör således dra mindre ström och bilen behöver inte rulla lika långt innan nivån är ok till nästa uppvärmning. Min tekniker sa att bilen behöver köras i ca 1 timme för att nå full batterinivå, efter att värmaren körts i 30 min.
#1239591
Jag och min kollega har haft samma problem. Fungerade en gång på min sambos profil. Nu värmer den inte. Det är landskamp nu och allvar. Jag har sagt att det måste vara något med inställningarna som vi inte förstått. Nu har jag låst profiler, låst upp, satt på värmen när systemetstängs ned osv... Han är norrman och jag hatar att förlora. Finns det ingen som löst problemet???
#1243308
Jeg har model 18. Den kan fjernstartes (kabel ikke i). Da blir ratt og stol varm hvis man ønsker og har stillt in at det ska bli slik ved start. Hvis kabel er i(forkondisjonering) og man valgt at ratt og stol ska bli varm så blir den det. Fungerer strøkent etter oppdatering. Min kollega har model 16 og da var det visst nok ikke forskjell på forkondisjonering og fjernstart. Litt usikker om har fått det endelig løst.

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Jag fick ner version 3.0.3 till min bil idag. Ska […]

Minirecension av kina DICE

Jag kör med VIDA med denna kabeln - 256kr ink[…]