Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PaNi
#1224263
Det "interiöra belysningspaketet", är det något annat eller är det en del av kupébelysningen? Verkar vara ett tillval, så belysningen ser väl olika ut beroende på vad du har antar jag.
Användarvisningsbild
av Jefe
#1224326
Det var verkligen nattklubbstuk på Mercedes och BMW bara drinkarna som fattas :-)
Volvo känns mer harmonisk än tyskarna.
Less is more i det här fallet tycker jag.
av BiTu
#1224674
PaNi skrev:Det "interiöra belysningspaketet", är det något annat eller är det en del av kupébelysningen? Verkar vara ett tillval, så belysningen ser väl olika ut beroende på vad du har antar jag.
"Inkluderar belysning för: dörrförvaringsfack, innerdörröppnare, stämningsbelysning i dörrpanel och instrumentpanel i multicolor
samt belysta tröskeldekorer, instegsljus, golvbelysning bak, mugghållare och Tailgate."
Användarvisningsbild
av Racetwin2
#1224755
Ljuset 'Mood light" kan aven stallas efter temeraturen i kupen. Har inte testat men dottrarna brukar leka med denna installning. Jag foredrar rott da det ger en varmare kansla. Finns, rott, gult, gront, blatt plus nagon farg mer om jag minns ratt. Det ar nastan obetydligt ljus men det marks anda nar man stanger av det.

Interiorljus kommer att bli "brandat" precis som exterior-LED redan har blivit men alla verkar inte fatta annu.

Jag skulle aldrig vilja ha ett utseende som Mercedesen men a andra sidan gar det att justera. Jag skule vilja ha full flexibilitet bade i farger och ljusstyrka samt vilka delar som skall lysas upp.
av V70_2005
#1224837
Jag kommer ihåg första gången jag åkte i nya E-klass kombi (våren 2016). Det var kolmörkt ute och dom digitala mätarna, interiörbelysningen (randen runt kupén) och HUD’en var så coola och snygga. Jag bestämde mig direkt att jag skulle köpa en så fort dom släpptes på grund av det.

Sen räknade jag på priset för en med acceptabel effekt... och insåg att jag behövde en sjusitsig vilket ledde till en xc90.

Men e-klassen har cool belysning! testa en när det är mörkt.
av V70_2005
#1230033
grillchips skrev:Undra om det går att öka styrkan medelst mjukvara?
Det finns ju lite olika lägen i sensus (tillgängliga när man inte kör), tror det är av och två styrkor för dom färgade dioderna samt lite olika var och hur starkt det lyser för resten (på XC90). Sen har man som du säger även ratten som höjer/sänker allt.

Störande att det inte går att ändra när man kör. T.ex. sist vi var i fjällen så åkte vi (8-9h resväg) när liftarna stängde vid 16:00 och det var ju redan mörkt, då vill man ha lite kräm i belysningen. Men efter ett antal timmar börjar barnen luta huvudet åt sidan för att sova, då får dom liksom den där färgade diodernas ljus rätt i ansiktet och man behöver sänka... Det är ju perfekt att man precis när dom håller på att somna måste stanna för att ändra ljuset.

Jag fick köra med minimal instrumentbelysning bra länge och det kan också vara lite jobbigt för ögonen.

Och sen när man äntligen stannar ändrar man ljuset i sesnsus, går på toa, sätter sig i bilen och kör iväg och inser efter att tag att ljuset gått tillbaks till profilen och man igen får köra med minimal instrumentbelysning.
av grålle1
#1230146
Full ljusstyrka, blått, grönt eller whatever färg som Merca i filmen blir ju tooo much... men grejen är ju att det går att ställa in både färg och styrka efter önskemål och smak... jag tycker nog Volvo ligger en hel del efter här, t.o.m. i en VW Golf kan man ju få snyggt belysta dörrlister m.m.

Är B5244SG annorlunda än en B5244S f&oum[…]

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]