Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1236061
Jag fick också rabatt på serviceavtalet ihop med lånet men skulle tecknat avtalet oavsett.
Det man bör tänka på är att det endast gäller hos den handlaren som du tecknar hos tex Bilbengtsson som vi har på tre orter.
Prisökning slipper du men även prissänkning.
Dom stämmer av efter tre år så du kan både få tillbaka och behöva betala extra beroende på körsträcka.
Till sist så slås kostnaden ut på 35 månader istället för en stor service som kostar säg 10000 som man slår ut på 4 månader.
Inte för att jag inte har råd men ska man betala 2500 extra runt jul i fyra månader så kanske man kan ha roligare för dom pengarna och istället betala 2-300 kronor /månad.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1236168
Jag har täcknat ett avtal när jag köpte min bil. 220:- för hel försäkring och service i mån. i 3 år. Min bror köpte en s90 odag och täcknade avtal för 169:- mån.
#1236190
Hej,

Jag har haft serviceavtal första året, när jag frågade vad det hade kostat mig om jag betalat utan serviceavtal så var svaret 2750kr. Då passade jg på att fråga vad nästa service kommer kosta, verkstaden sa 2750kr även nästa gång. Serviceavtalet kostar 220kr/mån, jag sa upp det då det känns onödigt att binda upp mig för att tjäna typ 100kr.

Bilen är Xc90 D5 2017, servades efter 1år, vid 1500mil.
#1236213
Magnus-B skrev:Jag fick också rabatt på serviceavtalet ihop med lånet men skulle tecknat avtalet oavsett.
Det man bör tänka på är att det endast gäller hos den handlaren som du tecknar hos tex Bilbengtsson som vi har på tre orter.
Prisökning slipper du men även prissänkning.
Dom stämmer av efter tre år så du kan både få tillbaka och behöva betala extra beroende på körsträcka.
Till sist så slås kostnaden ut på 35 månader istället för en stor service som kostar säg 10000 som man slår ut på 4 månader.
Inte för att jag inte har råd men ska man betala 2500 extra runt jul i fyra månader så kanske man kan ha roligare för dom pengarna och istället betala 2-300 kronor /månad.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag har serviceavtal som gäller i hela sverige oavsett var.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
#1236249
Jag fick ett erbjudande vid köp av min. "Gratis" serviceavtal i 36 månader om jag lånade minst 50.000 kr. Jag hade inte tänkt låna något alls, men nu fick det bli 50.000 kr. Fick också rabatt på Volvia försäkring under 36 månader. Räntekostnaden kommer att bli runt 3000 kr. Jag frågade vad som skulle hända om jag betalade in allt direkt efter jag tagit ut bilen. Men det skall inte gå.
#1236267
Jag gjorde 3000 milaservice igår,4 200:- bilen är en V90CC 2018 och 8 månader gammal.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1236308
EbbevonVolvo skrev:Jag fick ett erbjudande vid köp av min. "Gratis" serviceavtal i 36 månader om jag lånade minst 50.000 kr. Jag hade inte tänkt låna något alls, men nu fick det bli 50.000 kr. Fick också rabatt på Volvia försäkring under 36 månader. Räntekostnaden kommer att bli runt 3000 kr. Jag frågade vad som skulle hända om jag betalade in allt direkt efter jag tagit ut bilen. Men det skall inte gå.
Vi gjorde samma sak.
Det går utmärkt att amortera av allt direkt, men då får du inte rabatterna och allt sådant kvarvarande period av de 36 månaderna.
#1237230
Sjuka priser för service, bara att kolla runt och ställa handlarna emot varandra. Inte rimligt att det skall kosta så djävla mycket att byta olja och tanka lite programvara= räta till gamla brister i leveransen.
#1237234
oldtimersmc skrev:Sjuka priser för service, bara att kolla runt och ställa handlarna emot varandra. Inte rimligt att det skall kosta så djävla mycket att byta olja och tanka lite programvara= räta till gamla brister i leveransen.
Rätta till brister går på garanti = kostnadslöst.

Elbilar blir mycket billigare sedan sägs det. Inga oljor att byta och inga tändstift och inga kamremmar och så.
Så en basservice för Tesla kostar bara 5-7.000 för 2000 mil och 7-8.000 för 4.000 mil, 5-6.000 för 6.000 mil och 9-11.000 för 8.000 mil (beroende på bilmodell).
Jättebilligt ju! Och torkarblad och batteribyta i fjärrkontrollen ingår!
*ironin är på hög nivå denna tidiga förmiddag*
Passar dessa fälgar

Ja bör passa, yttre fälgkanten hamnar do[…]

Stort tack, erniefågelholk! Det blir till st[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Har beställt via reg.nr. en tidigare gå[…]

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]