Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SKJ313
#1218918
Jeg har denne uken observert to ulike V90 med defekt baklys, høyre side på begge bilene. Det var kun kjørelyset ("LED-signaturen") som var mørkt, blink- og bremselys var OK. Den ene var en V90 CC, den andre var en V90 T8. Etter hva jeg kunne se fungerte resten av bilenes lys som normalt både foran og bak, inkl. LED-signaturen på venstre side.

Har noen observert tilsvarende? Litt merkelig sammentreff, kan det være en svakhet med (eller relatert til) høyre lampe bak?

Uansett, kan kanskje være greit å være litt obs på dette for alle oss som har V90, ved å ta en sjekk i ny og ne på egen bil om alle lamper funker som de skal. :)
av Pekå
#1218947
Förra helgen mötte jag en xc90 (nya xc90) med höger framljus nedsläckt. Övrigt runtom verkade fungera.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1218969
Pekå skrev:Förra helgen mötte jag en xc90 (nya xc90) med höger framljus nedsläckt. Övrigt runtom verkade fungera.
Ja, det kallas aktiva ljus, de släcker ner ena sidan vid möte för att inte blända.
av Lövet
#1219050
Nej de släcker aldrig ljusen helt
#1219212
Hej!

Märkte härom dagen när frugan kom med bilen att endast ett dimljus fram lyste. Kollade i bilen och dimljuset var inte ens på... Såg även en granne som kom med ETT dimljus lysande.. Är detta vanligt tro?
#1219216
Djungelbrand skrev:Hej!

Märkte härom dagen när frugan kom med bilen att endast ett dimljus fram lyste. Kollade i bilen och dimljuset var inte ens på... Såg även en granne som kom med ETT dimljus lysande.. Är detta vanligt tro?
Du tänker inte på kurvfunktionen? Då lyser ju ett av dimljusen om ratten står på sned för att underlätta sikten i kurvor.
#1233966
Jag har detta problem. Mitt vanstra LED positionsljus bak ("signaturen") lade av.

Mailade foto pa felmeddelandet och displayen. De tog in bilen, diagnostiserade och skickade hem bilen med felet kvar. Nu skall de ha bestallt ny lampa savitt jag forstatt.....Det rackte tydligen inte med foto och felmeddelande.

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]