Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
#1218031
maranander skrev:Hur ställer jag in hastighetsberoende ljudvolym? Funktionen verkar ha försvunnit med senaste uppdateringen.
Det gör du i menyn under ljudinställningar . Är bra förklarat i Sveriges minst lästa bok. instruktionsboken. :wink:
av maranander
#1218033
SvenB skrev:
maranander skrev:Hur ställer jag in hastighetsberoende ljudvolym? Funktionen verkar ha försvunnit med senaste uppdateringen.
Det gör du i menyn under ljudinställningar . Är bra förklarat i Sveriges minst lästa bok. instruktionsboken. :wink:
Har du provat i din bil efter senaste uppdateringen?
av maranander
#1218035
DaltonSleeper skrev:Går den inte på hur högt ljudet är i/runt bilen och inte hastighetsberoende?
Volvo kanske har ändrat det, men hur ställer man kompensationsnivåerna?
Användarvisningsbild
av SvenB
#1218099
maranander skrev: Har du provat i din bil efter senaste uppdateringen?
Jag har aldrig uppdaterat min bil. Det gjordes nog vid senaste service i mars, då det var annan ägare till bilen. Missuppfattade nog dig. :oops:
av maranander
#1220914
Schmoyoho skrev:Justeras under inställningar men var exakt den finns beror på årsmodell, kolla instruktionsboken eller ägna fem minuter åt lite frenetiskt knappande.
Jodå, tidigare har det funkat enl instruktionsboken. Årsmodellen har förmodligen ingen betydelse, snarare vilken mjukvaruversion du har. Återigen, någon som lyckas efter senaste uppdateringen?

Det som händer är att den tvekar på[…]

Bakfjädrar.

Bil och modell: V70 2.5FT 2009 Nivomat. Jag uppt&[…]

Hej allesammans, har en Volvo V70 från 2016 […]

Jag ska byta kamrem på min v70 05. När […]