Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wendefors
#1217397
Hej.
Har precis hämtat ut vår V90 MY18. Vi har elektrisk baklucka med tillvalet att kunna göra en sparkrörelse för att öppna/stänga luckan. Detta fungerar bra när bilen är olåst, men inte när den är låst. Då registreras rörelsen, bilen piper till och luckan låses upp med ett klick, men lyfts aldrig upp. Det får jag aktivera ”manuellt” genom att trycka till på handtaget på luckan.
Ska det vara så?
#1217410
wendefors skrev:Hej.
Har precis hämtat ut vår V90 MY18. Vi har elektrisk baklucka med tillvalet att kunna göra en sparkrörelse för att öppna/stänga luckan. Detta fungerar bra när bilen är olåst, men inte när den är låst. Då registreras rörelsen, bilen piper till och luckan låses upp med ett klick, men lyfts aldrig upp. Det får jag aktivera ”manuellt” genom att trycka till på handtaget på luckan.
Ska det vara så?
Bugg i mjukvaran. Avhandlas vidare här: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 9&t=139081
#1218045
Finns det någon fix för detta ännu?
Fick min mjukvara totalt uppgraderad idag för att fixa buggen med att batteriet laddar ur sig och nu fick jag istället felet med sparköppning av bakluckan.
#1218052
V90MY17 skrev:Finns det någon fix för detta ännu?
Fick min mjukvara totalt uppgraderad idag för att fixa buggen med att batteriet laddar ur sig och nu fick jag istället felet med sparköppning av bakluckan.
Håll koll i andra tråden. Skriver så fort verkstaden hör av sig om det.

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]