Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1218372
DejanXC60 skrev:Det gjorde jag men fick svar att man bara får låsmuttern nuförtiden och att det är nytt på 90-bilarna, vilket jag tror är mkt konstigt
Då kan du hälsa de att jag, uthämtad början av september, fick låsgrejen och fyra vanliga hjulskruvar samt plasthätteborttagarmanicken samt fyra plasthättor (tillhörande de icke låsbara hjulskruvarna) i en liten öppnat plastpåse.
Användarvisningsbild
av sura56
#1218381
Jag hämtade ut min i Måndags och fick varje fall med allt.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1218382
Mina låsbultar var inte ens monterade. Låg kvar i påsen. Men vad är det för plastpluppar ni talar om?
Användarvisningsbild
av SvenB
#1218386
Självklart ska de utbytta bultarna vara med. Där gör återförsäljarna en lite extraförtjänst, om de behåller bultarna. :wink:
Användarvisningsbild
av Tombee
#1308055
Såg denna gamla tråd och blev plötsligt osäker på hur det var med min V90 levererad på lucia 2018.
Kör visserligen inte med värstinghjul men 18-tummarna kan ändå vara attraktiva för vissa.
Visade sig att Skobes i Nyköping satt på låsbara och skickat med en påse med de fyra överblivna standardbultarna, låshylsan, fyra kåpor och "kåp-borttagaren".
Nu sover jag lite bättre ;-)
Användarvisningsbild
av SvenB
#1308082
@Tombee, Självklart, det är ju Skobes. Har, hittills, inte ertappat dom med att försöka blåsa en kund. :-)

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]