Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Skauningen
#1216312
Hej får en V90 D4 Inscription levererad till våren, har köpt till vinterhjul på kampanj men är inte så förtjust i fälgarna. Funderar då på att kränga av 18" däcken och då köpa original fälgar från S80/V70. min fråga är passar det. ET är 42.7 på original 18" till V90 och då ET 55 på original S80/V70.Enligt SC Styling måste jag ha 10mm Spacers och längre bultar, men enligt däckfirman som säljer nylackerade volvo original fälgar skall det passa ?:-/ ?:-/
Användarvisningsbild
av thread
#1216317
Jag är inte 100% säker men jag tror att navdiametern skiljer mellan v70 och v90. Spacers kan ju funka om man behöver mindre diameter men inte om den är större. Jag köpte nya vinterhjul till min v90 då man sa att de som jag hade till min förra bil (v70) inte passade...
Användarvisningsbild
av skyrazer
#1216466
Nej, jag har väldigt svårt att se att det skulle funka är jag rädd.
ET55 ligger längre in mot bilens centrum vilket gör att det med stor sannolikhet krävs spacer för att det inte skall ta i exempelvis ok, fjäderben eller liknande.
Var även uppmärksam på navet (beroende på hur gamla fälgarna är), du kan behöva navcentreringsringar 65,1->63,4 (för att minska risken för eventuella vibrationer).

Från Windows 10/11 till Windows 7 (eller ren[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]

Hylsan i vinkel vx

Den kanske passar på äldre?

Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]