Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elektrikern84
#1217219
sony skrev:Den är guldvärd utomlands. Har använt den varje dag. Tänk dig +40 c och det kokar i bilen. 10 min innan avgång sätter jag i gång
Skönt ja, men det rimmar ju kanske inte med tomgångskravet som ibland är strängare utomlands än i Sverige.
Kan berätta en liten historia om en vän som var i Portugal och kör fjärrstart, när han kom till bilen stod två polismän och väntade... Dock slapp han undan med en hyfsad avhyvling :-D
av Tomarina
#1217251
Jag kör mestadels kortkörningar (1,2 mil till jobbet enkel väg) och kör jag parkeringsvärmaren för ofta så tömmer jag batteriet och till slut vill bilen inte starta parkeringsvärmaren. Då är det bra att man även kan fjärrstarta bilen. V90 CC MY18, uttagen Juli 2017.
Användarvisningsbild
av sony
#1217414
Tomarina skrev:Jag kör mestadels kortkörningar (1,2 mil till jobbet enkel väg) och kör jag parkeringsvärmaren för ofta så tömmer jag batteriet och till slut vill bilen inte starta parkeringsvärmaren. Då är det bra att man även kan fjärrstarta bilen. V90 CC MY18, uttagen Juli 2017.

Det är bara att köpa ett nytt batteri för ca 1500 jag snolar inte med värmaren.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1217621
Vad intressant med fjärrstart kommer med alla VOC + automat + volvos med nya pekskärm. Det är mycket som ÅF säljarna glömmer informera om, eller så hänger de inte med i alla tekniska framsteg, förmodligen det senare. Det är ju så mycket nu i bilarna nuförtiden. En annan doldis som också kräver VOC är väg friktionskontroll/larm. Jag tog inget värmepaket men det tycks lösa sig med fjärrstarten


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av intruder1400
#1218394
sony skrev:
Tomarina skrev:Jag kör mestadels kortkörningar (1,2 mil till jobbet enkel väg) och kör jag parkeringsvärmaren för ofta så tömmer jag batteriet och till slut vill bilen inte starta parkeringsvärmaren. Då är det bra att man även kan fjärrstarta bilen. V90 CC MY18, uttagen Juli 2017.

Det är bara att köpa ett nytt batteri för ca 1500 jag snolar inte med värmaren.
Hur tänkte du där ? Ska han köpa ett nytt batteri en gång i månaden nu på vintern fast de inget fel är på det gamla ?
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!