Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av barcusmrandt
#1215702
Har en T8. Om jag fjärrstartar via VOC appen så händer precis samma sak som om jag förvärmer den. Så jag ser inte helt meningen med fjärrstart... är det lixom bara då att det är lite meningslöst på en T8 kanske?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1215722
Vardelos skrev:Om det är sommar och varmt så borde den dra igång AC kan man tycka.
Om jag inte minns fel kräver inte hybrider motorstart för att kyla kupén...
Användarvisningsbild
av Derank
#1215725
du spar ju på batteriet, om du med fjärstart menar att du startar bilens motor
av s6025t
#1215727
Ratt o stolsvärme i förarstolen slås väl på automatiskt om man nu har det inställt vid fjärrstart vilket det inte gör om man bara kör värmaren så skillnaden är att man kan ha en varm ratt o stol också
av Xanthopteryx
#1215847
Nu vet jag inte med luftkonditioneringen - funkar den också då när du kör vanlig förkonditionering?

Annars så är det ju som med 'vanliga' modellen också - om batteriet är för trött för att dra igång förkonditionering så kan fjärrstart vara lösningen. Då går ju värmen (eller kylan) igång ändå.
av barcusmrandt
#1215883
Ja alltså förvärmaren går ju också på bensin, så som sagt jag kan inte se nån skillnad mellan förvärm och fjärrstart... Jo ok den slår på värmen i sätet, men känns som det kunde ha varit ett val i appen under förvärm. Jag skulle vilja att förkonditionering är just det, och fjärrstart startar motorn - inte för att värma bilen, men för att jag vill starta motorn! Så egentligen funkar inte fjärrstart som lovat just på t8 då...
Användarvisningsbild
av sony
#1215994
Den är guldvärd utomlands. Har använt den varje dag. Tänk dig +40 c och det kokar i bilen. 10 min innan avgång sätter jag i gång

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]