Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SKJ313
#1217160
Hei! Jeg hadde førstegangsservice på min V90 D4 AWD i går, som inkluderte en haug med sw-oppdateringer, og også jeg kan bekrefte at fotsparkåpning ikke lenger fungerer som før, men akkurat som Xanthopteryx og dere andre beskriver. Får håpe det kommer en quick fix snart. :)
av Xanthopteryx
#1217204
Robbi skrev:Går inte motorn på lägre varv innan den växlar? Innefattar uppdateringen växellådan?
Min växellåda blev som en helt annan. Trodde nästan de bytt ut den fysisk!
Sjuk sillnad i hur den hanterar växlingar, särskilt vid inbromsningar och sedan gas igen (som vid kö). Så något påverkade växellådan för mig i allafall.
av ansjo
#1217206
Robbi skrev:Går inte motorn på lägre varv innan den växlar? Innefattar uppdateringen växellådan?
Så känner jag det med, och även att den växlar ännu mjukare än innan :-)-)
av ansjo
#1218224
Någon mer än jag som upplevt en ändring på bilens start/stop? Tidigare när man stannade stängde bilen av sig mer eller mindre alltid, numera kanske varannan gång. Vissa gånger när manar på väg att gå ur sin parkerade bil är motorn igång :lol:
av korven
#1218293
Min bil har tappat skyltigenkänningen. Inget felmeddelande men inga skyltar kommer upp, varken i HUD eller instrumentklustret. Någon annan med samma bugg(?).
Såg i arbetsprotokollet att man även rengjort vindrutan framför all teknik vid backspegeln, kanske kom dom åt något då.
av Xanthopteryx
#1218307
korven skrev:Min bil har tappat skyltigenkänningen. Inget felmeddelande men inga skyltar kommer upp, varken i HUD eller instrumentklustret. Någon annan med samma bugg(?).
Såg i arbetsprotokollet att man även rengjort vindrutan framför all teknik vid backspegeln, kanske kom dom åt något då.
Har inte haft några fler problem än att sparken inte fungerar som den skall och att den är dement så att den ibland glömmer HUD-placering. Stolsminnet vet jag inte då vi inte testat ännu.
Har du provat bocka av och på skyltläsningen?
Annars är det ju troligt att de fumlade vid rengöringen.
av Xanthopteryx
#1219245
Fick nyss samtal om att problemet med fotsparken skall vara åtgärdat.
Har av förklarliga skäl inte testat än själv men skall försöka få till en uppdatering av bilen i mellandagarna.
Om någon annan uppdaterar nu så får ni gärna meddela resultatet.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]