Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Djungelbrand
#1216294
Har osmium och amber (standardskinn) i min V90 och det är lika fint efter 1 år och 1800 mil! Tycker det är en riktigt nice kombo, blir väldigt dystert med svart. Har sett många bilder på skrynkliga nappastolar men det finns ingen tendens till sådant på min stol med vanligt skinn.

Kör med 3 barnstolar och har dubbla liggunderlägg under = inga märken och väldigt billigt :)
av wolv
#1216738
Här är en till med Osmium + Amber. Jag är jättenöjd med kombon. Men man ska vara medveten om att jeans, i synnerhet svarta sådana, färgar av sig enormt. Men smuts/färg släpper är väldigt lätt att torka bort. Min erfarenhet är att det räcker med en våt trasa om man vill snabbrengöra.
Betrieb skrev:Jag har alltid föredragit ljus klädsel i bilen då jag just tycker att en svart blir för dyster - och en svart blir ju lika skitig som en ljus, bara att du inte ser det.
Precis så resonerar jag också! :D
uven skrev:Någon med erfarenhet av bilbarnstolar och amber-klädsel som har ett tips på hur man löser det på bästa sätt?
Vi har 2st barnstolar och under båda ligger ett Volvo original sätesskydd. Dessa har inte färgat av sig alls, så inga problem där. :-)-)
Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]