Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alexander
#1212972
Hej,

Har en V90 T5 MY2018.

Uppdaterade kartan för Skandinavien förra veckan via internet när bilen sa att det fanns en uppdatering tillgänglig.

Efter en stund sa den att uppdateringen kommer slutföras nästa gång jag startar om bilen.

Nu har jag "startat om" bilen minst 10 ggr och varje gång jag startar bilen säger den att kartuppdateringen kommer slutföras nästa gång bilen startas om...

Verkar ha fastnat i vinkelvolten...

Någon som upplevt något liknande och lyckats "fixa" det?
av Xanthopteryx
#1212985
Alexander skrev:Hej,

Har en V90 T5 MY2018.

Uppdaterade kartan för Skandinavien förra veckan via internet när bilen sa att det fanns en uppdatering tillgänglig.

Efter en stund sa den att uppdateringen kommer slutföras nästa gång jag startar om bilen.

Nu har jag "startat om" bilen minst 10 ggr och varje gång jag startar bilen säger den att kartuppdateringen kommer slutföras nästa gång bilen startas om...

Verkar ha fastnat i vinkelvolten...

Någon som upplevt något liknande och lyckats "fixa" det?
Nu minns jag inte men, kan man ta bort kartan ur bilen? Testa det i så fall och sedan släng in via USB. Om det inte går att ta bort så testa slänga in via USB ändå. Kanske hjälper.
av Gubbstrutten
#1213135
Hej,
Har varit med om samma problem vid kart uppdateringen som jag gjorde sist.
Började med att ladda ner uppdateringen i bilen, tog vansinnigt lång tid , så jag surnade till :(
Stängde av allt och gick och laddade ner uppdateringen på ett USB , satte i USB’et nästa gång jag skulle ut och
åka lite , nu tog det inte lång tid för uppdateringen , fick meddelande att uppdateringen kommer
Slutföras nästa gång jag startar bilen vilket stämde. :)
(Fick dock ett meddelande om att ett fel meddelande skickades till Volvo supporten, vilket jag tror beror på
att första försöket avbröts när jag använde USB’et..) ??:-/ ??:-/

”Gubbstrutten”
av tomaa
#1287594
Har samma problem med S90 D4 MY2018. Har provat med att stänga av internet och ladda kartan som inte slutförs med USB men får svar att kartuppdatering pågår.
Nu fungerar inte Spotify då det tydligen finns en uppdatering men då kartuppdatering pågår kan den inte uppdatera Spotify så det får jag vara utan.
Varje gång jag startar bilen talar den om att kartuppdating har slutförts 2ggr men "hjulet" fortsätter snurra vid den karta som tidigare sagts vara uppdaterad.
Har varit in på 5 direkt och fått småtips som inte fungerar.
På något sätt måste man väl kunna häva denna loop med någon form av hårdreset?
#1287604
Plocka bort USB med kartuppdateringen? Skicka bild på hur det ser ut! Jag skulle tanka ned igen hela Europa till en 64GB USB. Kör en kontroll på de nedladdade filer innan du går till bilen med USBn.
Användarvisningsbild
av ragge1
#1288041
Alexander skrev:Hej,

Har en V90 T5 MY2018.
Nu har jag "startat om" bilen minst 10 ggr och varje gång jag startar bilen säger den att kartuppdateringen kommer slutföras nästa gång bilen startas om...

Verkar ha fastnat i vinkelvolten...

Någon som upplevt något liknande och lyckats "fixa" det?
det är att man
Alexander skrev:Hej,

Har en V90 T5 MY2018.

Uppdaterade kartan för Skandinavien förra veckan via internet när bilen sa att det fanns en uppdatering tillgänglig.

Efter en stund sa den att uppdateringen kommer slutföras nästa gång jag startar om bilen.

Nu har jag "startat om" bilen minst 10 ggr och varje gång jag startar bilen säger den att kartuppdateringen kommer slutföras nästa gång bilen startas om...

Verkar ha fastnat i vinkelvolten...

Någon som upplevt något liknande och lyckats "fixa" det?
det jag gjör är stänger bil går ut å låser bilen , sen när jag löser opp bilen igen så är den klart

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]