Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av na96gen
#1212963
Jag tycker R-Design är mycket snyggare, dock helst svart så det "svarta" runt dimljusen smälter in i färgen istället för att sticka ut. Tycker man ska välja det utseende man gillar, glöm inte interiören med. R-Design med kolfiberpaneler som jag har och sportstolar med nappa är klart snyggast tycker jag. :-)
Bilder på min R-design finner du här https://www.instagram.com/v90d5awd

Ang komforten tycker jag inte heller R-Design är något att vara orolig för, jag kör 21" och sportchassie men och tycker inte komforten är dåligt, körde V70 med Four-C tidigare.
av BiTu
#1212981
UnleashFusion skrev:Hej. beror på vilket behov du har, alltså utseendemässigt
Inscription vs R-Design skiljer 5000kr;;

Inscription
Business Advanced paketet inkluderat
dekorinlägg "Linear walnut"
beroende på vilken motor du väljer är det mellan 17"/18" S-däck, exk. V-däck
kromlister båda sidor och i fronten, silverfärgad front(grillen)
stämningsbelysning
textilmattor (inscription)
nyckel är läderklädd.
hel-Läder-säten med dynförlängning förar- och passagerarstolen, manuella och förarstolen med minnen.

-Mycket bling bling utseendemässigt.- enligt mig


R-Design
R-Design klädsel, Nappa/nubuck med dynförlängning främre stolarna.
R-design fälgar
diffuser i r-design med färganpassat mittdel
fronten är annorlunda från inscription
sänkt med 15mm
svarta grill, silverfärgade backspegelkåpor, svart innertak, textilmattor med r-design och r-design pedaler, växelspaksknopp(perforerat läder)
nyckel perforerat

R-Design är mindre bling och mer clean

**
Lättast är nog att få testa båda bilarna om du har dessa på ÅF ; när det gäller stolarna för att känna vilken som känns bäst för dig. Jag hade tagit R-design fast med komfort-stolar(som jag inte kan välja på bygg din volvo) - enda tillval jag kunde välja var ventilerat nappaläder(som dock kostar extra 20k)

menar du dessa fälgar? som någon i denna forum har; http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &p=1136059

19" är standard för T5.

Jag kör Inscription, är mycket nöjd med den. Tycker att stolarna i R-design är fina, resten är jag inte lika överens om, men vi tycker alla olika.

Det som gjorde att jag valde Inscription var just känslan, den käns verkligen ombonad med lite extra ljus m.m. invändigt.
#1213092
BiTu skrev:
19" är standard för T5.

Jag kör Inscription, är mycket nöjd med den. Tycker att stolarna i R-design är fina, resten är jag inte lika överens om, men vi tycker alla olika.

Det som gjorde att jag valde Inscription var just känslan, den käns verkligen ombonad med lite extra ljus m.m. invändigt.
Vad är det för annorlunda interiörbelysning på Inscription vs R-design?
#1213096
grillchips skrev:
BiTu skrev:
19" är standard för T5.

Jag kör Inscription, är mycket nöjd med den. Tycker att stolarna i R-design är fina, resten är jag inte lika överens om, men vi tycker alla olika.

Det som gjorde att jag valde Inscription var just känslan, den käns verkligen ombonad med lite extra ljus m.m. invändigt.
Vad är det för annorlunda interiörbelysning på Inscription vs R-design?
trodde båda hade samma interiör-belysningen i r-design och inscr. den enda avvikelsen är momentum som inte har den överhuvudtaget(om man inte lägger in den som tillval såklart)
#1213101
UnleashFusion skrev: trodde båda hade samma interiör-belysningen i r-design och inscr. den enda avvikelsen är momentum som inte har den överhuvudtaget(om man inte lägger in den som tillval såklart)
Ok. Hur är det med ytterhandtagen? Visst är de belysta? Gäller det bara Inscription eller är det också allt "över" Momentum?
#1213112
GoranP skrev:I R-design, iaf på min, lyser det vid ytterhandtagen ...
Tack för info. Tror nästan att det är standard, för jag hittar inget paket/tillval som nämner det. Vill mest försäkra mig, för det är en onödig men ack så tjusig detalj jag gillar.

Jag förstår, en del saker går j[…]

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]