Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ErikXC60
#1212781
Tjena!
Står inför valet att välja Inscrip. eller R Design.
Vilka erfarenheter har ni?
Sen har jag en till fråga, Finns det någon där ute som har 20 tum R fälgarn, på bygg din volvo ser de väldigt gråa ut och inte lika svarta som de andra.
#1212784
Hej. beror på vilket behov du har, alltså utseendemässigt
Inscription vs R-Design skiljer 5000kr;;

Inscription
Business Advanced paketet inkluderat
dekorinlägg "Linear walnut"
beroende på vilken motor du väljer är det mellan 17"/18" S-däck, exk. V-däck
kromlister båda sidor och i fronten, silverfärgad front(grillen)
stämningsbelysning
textilmattor (inscription)
nyckel är läderklädd.
hel-Läder-säten med dynförlängning förar- och passagerarstolen, manuella och förarstolen med minnen.

-Mycket bling bling utseendemässigt.- enligt mig

R-Design
R-Design klädsel, Nappa/nubuck med dynförlängning främre stolarna.
R-design fälgar
diffuser i r-design med färganpassat mittdel
fronten är annorlunda från inscription
sänkt med 15mm
svarta grill, silverfärgade backspegelkåpor, svart innertak, textilmattor med r-design och r-design pedaler, växelspaksknopp(perforerat läder)
nyckel perforerat

R-Design är mindre bling och mer clean

**
Lättast är nog att få testa båda bilarna om du har dessa på ÅF ; när det gäller stolarna för att känna vilken som känns bäst för dig. Jag hade tagit R-design fast med komfort-stolar(som jag inte kan välja på bygg din volvo) - enda tillval jag kunde välja var ventilerat nappaläder(som dock kostar extra 20k)

menar du dessa fälgar? som någon i denna forum har; http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &p=1136059
Senast redigerad av 2 UnleashFusion, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1212785
Jag tycker 20" ser svarta ut...
Screenshot_20171119-163544.png
Screenshot_20171119-163544.png (797.26 KiB) Visad 2021 gånger
#1212806
Jag tycker Inscription. Främst för designen, då alla exteriöra kromdetaljer är riktigt fina i kontrast till en mörkare lack, typ svart metallic eller denim blue.

Jag tycker också interiören är snäppet vassare med inscription rent visuellt. Känns lyxigare, men mindre sportigt såklart. :D
#1212864
Ifall jag skulle köpa hade jag valt R-design, då jag tycker fronten är mer sportig, Sen märkte jag att när jag satte mig på en med inscription på ÅF tyckte jag att hellädern-stolarna var ganska hårda, blev inte skönt efter ett tag.

Om jag inte skulle välja R-design hade det nog bara blivit Momentum + BA
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1212874
Har också diskuterat om detta, slutade med att vi snöade in på V90 cross country istället :)
av GoranP
#1212920
Jag håller med SundanceKid, förutom detta med åldern, (jag år 64 !). Min är också en blå R-design, med 20"-fälgarna, fast jag har också målat mina bromsok blå. Jag tycker det är snyggt, iaf. Se bilder från min ÅF's facebooksida...
https://www.facebook.com/Bogesundsbil/p ... =3&theater

En liten pekpinne har jag dock när det gäller 20"-fälgar, bromskskivorna ser väldigt små ut..

Sedan är detta med design väldigt personligt. varje köpare bör välja vad denne själv tycker är snyggt, vad är viktigt för individen ifråga, samt vad säger/tillåter kassan.
#1212960
Riktig pangkärra där GoranP!

Jag är 30 och tycker personligen att Inscription är snyggare än R-design, det är något som är off i fronten på R-design som jag inte gillar men jag kan inte sätta fingret på vad.
Däremot, när vi köper vår V90, så blir det en R-design då jag vill åt den "sportigare" upplevelsen samt färgen Bursting Blue (om inget kul hinner dyka upp till övriga V90). Fullkomligt älskar sportstolarna i R-design, kramar åt bra och man sitter riktigt bra, interiören är lite mörk men snygg och vass, sen att den är lite lägre gör mycket också.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]