Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
#1212375
Har upptäckt ett fenomen när det gäller rattkapparna på höger ratteker.
Plötsligt hänger funktionen sig och jag kan inte starta, stoppa eller växla låt på min Spotifyapp.
Först fixade jag detta genom att starta om systemet men nu har jag kommit på att det räcker med att öppna
menyn för förbrukning mm och sedan stänga denna för att få tillbaka funktionen på övriga knappar.
Någon som upplevt samma? Hur kan man bli av med detta "för gott"?

Henry
av AndS
#1212377
Kolla under Download om det finns uppdateringar. Har för mig att det kom någon för Spotify för någon månad sedan.
Om det var för självklart ber jag om ursäkt.
av lochmann
#1212429
Det är inte så enkelt så att du har ett sms som väntar på din bekräftelse, stäng eller läs upp? Den ligger ju och låser högerkrysset till man gjort ett val. Händer mig ofta iaf att jag glömmer att trycka bort sms:en...
Användarvisningsbild
av Racetwin2
#1225544
Hmmm.... även jag har fått detta problem. Gäller bara högra rattknappen och bara höger/vänster.

Knappen nere på centerkonsolen för att trycka fram/bak låt fungerar fortfarande.

Ibland fungerar det - ibland inte. Henry Fågeljazz - Fick du löst det till slut?
av JimmyK
#1225645
Även jag har detta problemet, brukar vara framåt och bakåt samt bekräfta knappen. Har haft bilen inne 4ggr för detta problemet och ska nu in en 5 gång. XC90 my16
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1225688
Även jag har haft detta problem. Svarade om detta i en annan tråd. I mitt fall bytte de ut knappsatsen på ratten. Komponentfel var det visst. Felfritt sedan dess.
av Gorban
#1225765
Det händer mig ibland men det kan gå någon månad mellan gångerna så jag har misstänkt att det är ett mjukvarufel.
XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]