Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1211445
Hej!

Den gamla Packlinen från 80-talet kommer inte att funka till takräcket med vingprofil (för det finns inga takräcken med vanligt rektangulärt tvärsnitt?). Dom takräcken jag har idag är gjorda för rails och XC90 verkar mer ha en list man spänner fast i.

Vi kommer behöva använda takbox och ibland även cykelhållare för en cykel på taket. Har någon lite känsla för lämpligt cykelställ och maxbredd på en takbox för att rymmas på en XC90?
#1211459
Ah ok! då var det bara på "Bygg din Volvo" man bara kunde välja vingprofiler.

Kanske är läge att så fort jag nu får min inloggning (6-e dagen nu....) plocka bort det tillvalet och köpa själv istället. Fyrkantsrör är nog bättre när man köper OSB-skivor, virke etc.

Är dock fortfarande intresserad om någon får in både takbox och cykelhållare på taket.
#1211478
Nu när jag börjar surfa undrar jag om inte mina gamla Mont-Blanc passar. När jag kikar på deras hemsida ser dom identiska ut som dom rekommenderar. Trist att jag inte hittar något nummer/namn på dom jag har.

Man vet ju liksom inte ifall dom ändrat på någon lite läpp eller dylikt som är svårt att se.
#1211500
Om man har Volvos vingprofil (Thule) för tex V60 XC 60 eller annan med taklist så är det bara att beställa en kitsats. Jag hade en V60 förut och nu en V90CC och jag beställde "kitsats 4073" kostade typ 450:-. Om man har en modell med fyrkantsprofil så får man byta hela foten inkl kitsats.
#1211503
Camelen skrev:Om man har Volvos vingprofil (Thule) för tex V60 XC 60 eller annan med taklist så är det bara att beställa en kitsats. Jag hade en V60 förut och nu en V90CC och jag beställde "kitsats 4073" kostade typ 450:-. Om man har en modell med fyrkantsprofil så får man byta hela foten inkl kitsats.
Gör det att fyrkantsfästen på till exempel räcken och takboxar passar vinglastbågarna?
Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på f&ou[…]

Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png När best&au[…]

Hejsan. jag har nåt skumt fel i min framvag[…]

Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]