Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av improwise
#1211364
Varför finns det ingen V90 T8? Vad är chanserna att det kommer en? Tycker en V90 är lite för tråkig och XC90 för stor, men båda dessa går ju att få med T8

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
av barcusmrandt
#1211401
T8 kommer inte till CC enligt Volvo. T8 stämmer inte riktigt med den tänkta marknaden för CC.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1211452
barcusmrandt skrev:T8 kommer inte till CC enligt Volvo. T8 stämmer inte riktigt med den tänkta marknaden för CC.
Konstigt.. Den tänkta marknaden verkar inte stämma överens med verkligheten.

Om de syftar på att en diesel eller bensin lämpar sig bättre i terräng än hybrid, så går ju 99 procent av V90 cc på slät och fin asfalt.

Folk väljer ju till stor del den för att den är lite högre och lättare att komma i och ur.

Jag hoppas bara att Volvo är lite hemlighetsfulla och inte vill säga att något elinslag är på gång. Det är ju ingen hemlighet att 15 mils räckvidd är runt hörnet på Volvos bilar, med tanke på vad polestar har för räckvidd.
av barcusmrandt
#1211482
Ja - det samma stämmer nog för XC90/60 också - majoriteten går i stan. Men nån form av segmentering måste man väl ha antar jag. När det gäller räckvidd: Nja. Jag skulle inte räkna med 15 mil runt hörnet. Kom ihåg att 15 mil räckvidd på el är inte en teknisk fråga - varje mil kostar (mycket) pengar! I en bil som V90 som redan är en dyr bil, misstänker jag att den helt enkelt skulle bli för dyr med 15 mil nu. Se på Mercedes E-klass - 23km räckvidd (om ens det). Det är knappast en fråga om att de inte har bra nog batterier osv, utan snarare att de hade prisat E-klassen ut av segmentet med större batteripaket.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1211505
barcusmrandt skrev:Ja - det samma stämmer nog för XC90/60 också - majoriteten går i stan. Men nån form av segmentering måste man väl ha antar jag. När det gäller räckvidd: Nja. Jag skulle inte räkna med 15 mil runt hörnet. Kom ihåg att 15 mil räckvidd på el är inte en teknisk fråga - varje mil kostar (mycket) pengar! I en bil som V90 som redan är en dyr bil, misstänker jag att den helt enkelt skulle bli för dyr med 15 mil nu. Se på Mercedes E-klass - 23km räckvidd (om ens det). Det är knappast en fråga om att de inte har bra nog batterier osv, utan snarare att de hade prisat E-klassen ut av segmentet med större batteripaket.
Det var en säljare på Bilia som sa det. Det lät som det kom av bara farten och att han råkade försäga sig. Det var när jag sa att man kanske skulle avvakta med T8 nu och köra diesel ett varv till. Han svarade då "ja, det kan vara klokt. 15 mils räckvidd är ju bara runt hörnet"

Det gör det i och för sig inte till någon sanning.. :) Det kan ju också vara ett ganska stort hörn.. :)
av improwise
#1211636
Ja, märkligt är det, skulle nog slagit till på en CC om det gick att få med el...

Sent from my SM-N950F using Tapatalk
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1211643
improwise skrev:Ja, märkligt är det, skulle nog slagit till på en CC om det gick att få med el...

Sent from my SM-N950F using Tapatalk
Samma här.. Var först inne på xc60, men jag har en my16 och den är på gränsen storleksmässigt. Den nya xc60n är ännu mindre i lastutrymmet, så en V90 cc hade varit ett bättre val.

Den vanliga V90n tycker jag är för låg. Xc90 hade varit kanon, eftersom jag gillar stora bilar, men plånboken har tyvärr en botten.. :)
av improwise
#1211649
Jag vill ha en bil som är snygg som XC90, är lättparkerad och som har sportbilsegenskaper. V90 CC T8 känns som det närmast som Volvo kan erbjuda :)

Sent from my SM-N950F using Tapatalk
V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Sökte runt och hittade det här, efter li[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]

Tackar