Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mysticmind
#1211046
Camelen skrev:Står i displayen att den hämtar och installerar.
Isåfall är det fortfarande något som inte stämmer för mig, står nämligen ingenstans när jag sätter in USB'n att jag hämtar och installerar tyvärr, så jag antar om inte volvo supporten på telefon kan lösa det imorgon så får det bli ett besök hos bilhandlaren.
av korven
#1211050
Verkar som om man måste ladda ner hela EU, inte bara Skandinavien om bilen är "förinställd" på Europa.
Dvs pröva med USB à 64gb och ladda ner hela EU, det fungerade för mig. Hade tidigare liknande mappstruktur dom du (på minde USB-sticka) och det känner bilen inte ens igen.
Lycka till.
av Mysticmind
#1211051
korven skrev:Verkar som om man måste ladda ner hela EU, inte bara Skandinavien om bilen är "förinställd" på Europa.
Dvs pröva med USB à 64gb och ladda ner hela EU, det fungerade för mig. Hade tidigare liknande mappstruktur dom du (på minde USB-sticka) och det känner bilen inte ens igen.
Lycka till.
Okej, ska testa detta! Tack för tipset, återkommer med resultat senare.
av V90MY17
#1215158
Mysticmind skrev:
korven skrev:Verkar som om man måste ladda ner hela EU, inte bara Skandinavien om bilen är "förinställd" på Europa.
Dvs pröva med USB à 64gb och ladda ner hela EU, det fungerade för mig. Hade tidigare liknande mappstruktur dom du (på minde USB-sticka) och det känner bilen inte ens igen.
Lycka till.
Okej, ska testa detta! Tack för tipset, återkommer med resultat senare.
Fick du det att funka?
Hur gjorde du, packade du upp zip-filen först?
Tog du med .dbinfo filen?
Användarvisningsbild
av andreas 80
#1215168
Installerar du bara Skandinavien så skall du kopiera filerna som de är, inte packa upp .zip filen
Dvs. dess filer skall ligga direkt i roten.

EU_UR153_DK-NO-SE_1196.zip
EU_UR153_DK-NO-SE_1196.DBINFO

Funkar det inte så testa med hela Europakartan istället.
av V90MY17
#1215350
andreas 80 skrev:Installerar du bara Skandinavien så skall du kopiera filerna som de är, inte packa upp .zip filen
Dvs. dess filer skall ligga direkt i roten.

EU_UR153_DK-NO-SE_1196.zip
EU_UR153_DK-NO-SE_1196.DBINFO

Funkar det inte så testa med hela Europakartan istället.
Tack, måste bara köpa ett nytt minne först.
av V90MY17
#1216043
Jag kan meddela att det funkade bra med ett 64GB usbminne.
Laddade ner filerna rakt ned på USB-minnet, 48GB.
Packade inte upp någonting.
Allt var uppdaterat på ca 20-30 min körtid.

så ladda upp det du har, är det inet […]

Öppna bilen

Lite lustigt, har precis samma problem nu när[…]

Kollat säkringarna under handskfacket? :[…]

Jag har fått samma problem med min XC70 fr&a[…]