Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V90MY17
#1215158
Mysticmind skrev:
korven skrev:Verkar som om man måste ladda ner hela EU, inte bara Skandinavien om bilen är "förinställd" på Europa.
Dvs pröva med USB à 64gb och ladda ner hela EU, det fungerade för mig. Hade tidigare liknande mappstruktur dom du (på minde USB-sticka) och det känner bilen inte ens igen.
Lycka till.
Okej, ska testa detta! Tack för tipset, återkommer med resultat senare.
Fick du det att funka?
Hur gjorde du, packade du upp zip-filen först?
Tog du med .dbinfo filen?
Användarvisningsbild
av andreas 80
#1215168
Installerar du bara Skandinavien så skall du kopiera filerna som de är, inte packa upp .zip filen
Dvs. dess filer skall ligga direkt i roten.

EU_UR153_DK-NO-SE_1196.zip
EU_UR153_DK-NO-SE_1196.DBINFO

Funkar det inte så testa med hela Europakartan istället.
av V90MY17
#1215350
andreas 80 skrev:Installerar du bara Skandinavien så skall du kopiera filerna som de är, inte packa upp .zip filen
Dvs. dess filer skall ligga direkt i roten.

EU_UR153_DK-NO-SE_1196.zip
EU_UR153_DK-NO-SE_1196.DBINFO

Funkar det inte så testa med hela Europakartan istället.
Tack, måste bara köpa ett nytt minne först.
av V90MY17
#1216043
Jag kan meddela att det funkade bra med ett 64GB usbminne.
Laddade ner filerna rakt ned på USB-minnet, 48GB.
Packade inte upp någonting.
Allt var uppdaterat på ca 20-30 min körtid.
av Tomarina
#1217086
Jag har samma problem med en V90 CC MY18. Jag har skandinavien installerat, men Sensus vägrar kännas vid uppdateringen på mitt 16 GB stora, nyformaterat till FAT32, USB-minne. Måste jag köpa ett 64 GB minne och tanka ned hela Europa, fast jag bara har skandinavien installerat?
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1217113
Kanske missförstår något, men varför ladda ned Skandinavien manuellt? Min bil uppdaterar Skandinavien automatiskt, på eget initiativ, via bilmodemet.
av Tomarina
#1217214
Sleeper skrev:Kanske missförstår något, men varför ladda ned Skandinavien manuellt? Min bil uppdaterar Skandinavien automatiskt, på eget initiativ, via bilmodemet.
Min bil vägrar att ladda ned uppdateringen då den tycker att den är för stor, uppdateringen för Skandinavien är 1,6 GB. Kan man koppla bort storleks-spärren och/eller tvinga Sensus att använda bilmodemet?

Det verkar som att jag måste köpa ett 64 GB USB och uppdatera hela Europa. Hur som helst så verkar Finland saknas när man "bara" har Skandinavien, jag bor 22 mil från Finland och vill även ha den kartan. Så det är kanske lika bra att ladda ned hela Europa.
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1217223
Jjag har inte gjort något specifikt för stt bilen ska uppdatera själv. Jag gjorde det också via usb i början. Sedan skaffade jag ett nytt simkort från Telenor kopplat till mitt mobilabonnemang ( blev mkt bättre än det gratissimkort som man kunde beställa till bilen när den var ny). Kanske gjorde jag något rätt med inställningarna till modemet i samma veva. Sedan dess uppdaterar bilen sig själv i alla fall, appar, kartor osv.

Väcker gammal tråd, har exakt samma fel[…]

Udda specade bilar

Skinnklädd panel saknas på väldig[…]

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]