Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mysticmind
#1210993
Hej alla Volvo fantaster!

Köpte i fredags en nästan ny Volvo V90 och märkte ganska snabbt att flera vägar och annat saknades på navigationssystemet, då jag jag in i nerladdnings hanteraren och tänkte uppdatera detta men märkte då att det var för stor uppdatering att göra i bilen så man behövde göra den genom en USB.
Jag hittade en usb hemma och följde alla instruktioner på support.volvocar men fick det inte alls att funka. Skulle ändå se mig själv som ganska dator kunnig och så men detta var något jag inte lyckades med alls och inget verkar stämma.

Är det någon annan här inne som uppdaterat sitt navigationssystemet med USB eller Hårddisk och fått det till att funka? Någon kanske bara har allmän kunskap om det och tror sig veta vad felet skulle kunna vara? Jag är Tacksam för alla tips och synpunkter.

Tack på förhand och ha en trevlig söndag!
av uniformerad
#1210995
Gör det regelbundet och det har aldrig varit några problem.
Se till att minnet är stort nog, formatera om det, ladda ner uppdateringen direkt till det och installera uppdateringen.
av Xanthopteryx
#1211000
FAT32 är viktigt.
Den ladda ner, jag tog till datorn, och kopiera över filerna (inte den mapp som skapas utan det som är i) till pinnen. Sätt i och till slut, efter hundra evigheter, är det installerat.
av Mysticmind
#1211002
uniformerad skrev:Gör det regelbundet och det har aldrig varit några problem.
Se till att minnet är stort nog, formatera om det, ladda ner uppdateringen direkt till det och installera uppdateringen.
Skulle du kunna beskriva lite vad som händer när du sätter in USB minnet med alla uppdateringar? För när jag fört över dem till USB och sätter in det i bilen händer inte ett smack, och trycker man på USB så tror bara bilen att man vill använda det till att spela upp media vilket det då självklart inte finns något på det. Letat efter en video där dem gör detta utan resultat, men har just nu ett 8 gig minne och uppdateringen är bara 1.5 och har Fat32 system på det med, så ska testa att formatera om det, men om det inte ger resultat så ser det ut som att det blir att besöka Volvo vilket jag hoppas dem kan hjälpa mig med isåfall.
av Mysticmind
#1211003
Xanthopteryx skrev:FAT32 är viktigt.
Den ladda ner, jag tog till datorn, och kopiera över filerna (inte den mapp som skapas utan det som är i) till pinnen. Sätt i och till slut, efter hundra evigheter, är det installerat.
Okej så du drar ut alla filer ur mapen in i USB'et ist? du laddar bara inte ner det och låter dem ligga som dem kommer från sensus uppdatringen?
Vad kommer upp för dig på displayen när allt går rätt? Ser man det tydligt att den uppdaterar då?
av uniformerad
#1211006
Mysticmind skrev:
uniformerad skrev:Gör det regelbundet och det har aldrig varit några problem.
Se till att minnet är stort nog, formatera om det, ladda ner uppdateringen direkt till det och installera uppdateringen.
Skulle du kunna beskriva lite vad som händer när du sätter in USB minnet med alla uppdateringar? För när jag fört över dem till USB och sätter in det i bilen händer inte ett smack, och trycker man på USB så tror bara bilen att man vill använda det till att spela upp media vilket det då självklart inte finns något på det. Letat efter en video där dem gör detta utan resultat, men har just nu ett 8 gig minne och uppdateringen är bara 1.5 och har Fat32 system på det med, så ska testa att formatera om det, men om det inte ger resultat så ser det ut som att det blir att besöka Volvo vilket jag hoppas dem kan hjälpa mig med isåfall.
Jag laddar alltid ner filen direkt till mitt USB, använder USB 3 på 64Gb. Tar sin lilla tid att få ned filen, minst en timme får man räkna med.
Därefter så sätter jag i USB stickan i bilen, startar den och uppdateringen startar automatiskt, brukar ta en halv till en minut. Sedan installeras uppdateringen, även det tar tid.
När allt är klart krävs det att man startar om bilen.
av Xanthopteryx
#1211008
Mysticmind skrev:
Xanthopteryx skrev:FAT32 är viktigt.
Den ladda ner, jag tog till datorn, och kopiera över filerna (inte den mapp som skapas utan det som är i) till pinnen. Sätt i och till slut, efter hundra evigheter, är det installerat.
Okej så du drar ut alla filer ur mapen in i USB'et ist? du laddar bara inte ner det och låter dem ligga som dem kommer från sensus uppdatringen?
Vad kommer upp för dig på displayen när allt går rätt? Ser man det tydligt att den uppdaterar då?
När du tankar ner skapas en mapp med krafs i. Det är krafset som skall till rooten på pinnen.
Jag hade kvar alla mina ljudfiler utan problem.
av Mysticmind
#1211017
Xanthopteryx skrev:
Mysticmind skrev:
Xanthopteryx skrev:FAT32 är viktigt.
Den ladda ner, jag tog till datorn, och kopiera över filerna (inte den mapp som skapas utan det som är i) till pinnen. Sätt i och till slut, efter hundra evigheter, är det installerat.
Okej så du drar ut alla filer ur mapen in i USB'et ist? du laddar bara inte ner det och låter dem ligga som dem kommer från sensus uppdatringen?
Vad kommer upp för dig på displayen när allt går rätt? Ser man det tydligt att den uppdaterar då?
När du tankar ner skapas en mapp med krafs i. Det är krafset som skall till rooten på pinnen.
Jag hade kvar alla mina ljudfiler utan problem.
Okej för när jag laddar ner så ser mapen ut så här Bild

Men det du då menar är att du vill det ska se ut så här? Bild

Tack för all hjälp, det uppskattas stort!
av Camelen
#1211031
Packa upp Zip filen så ska det gå bra (se till att bara ha ett USB isatt). Tar låååång tid att installera. Volvo måste använda prollar från 2007 i sina info system, marginellt snabbare än i min V60 från -14.
av Mysticmind
#1211035
Camelen skrev:Packa upp Zip filen så ska det gå bra (se till att bara ha ett USB isatt). Tar låååång tid att installera. Volvo måste använda prollar från 2007 i sina info system, marginellt snabbare än i min V60 från -14.
Okej, det enda problem jag har nu isåfall är att veta hur och om den ens installerar. Vart ser jag att den faktiskt uppdaterar sig?

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen