Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av troubleshooter
#1210916
Håller med när det gäller backkameran, backar normalt sett efter speglar och är van med det, men backkameran har underlättat när man ska hänga på släpet, när det gäller HUD så valde jag det inte för jag såg en begränsad nytta av det för egen del. Jag har lite ljuskänsliga ögon så polariserande solglasögon är ofta på 90 % av dagarna, även om det inte är strålande solsken och då funkar inte HUD, så för mig kände jag att det inte var värt det, men en del älskar det så bäst är att prova själv om du kan leva utan det efter provkörning :D
av Camelen
#1211049
Vi hade en V60 D5 AWD-14 Polestar innan nuvarande V90cc D5 och jag tycker V90 känns lika pigg som förra bilen. Har även testat v90 D4 och om du har möjlighet så ta D5.
av mazon
#1211586
Har kört ca 1000 mil med en S90 D5 och 1000 mil med en v90 D4 fwd.
Hade v70 D4 VEA innan. Va besviken på D5an. Förväntade mig mycket mer kraft än den hade. Att den drar mycket mer beror delvis på fyrhjulsdriften.
Behöver du fyrhjulsdrift, inte bara för nöje, köp D5. Om inte, D4 och köp istället bättre stolar(minst utdragbar dyna).
Standardstolarna känns sjukt snik (halvskinn). Polestar gör automatlådan lite rappare även på en D4. Inte alls dumt.
Valen är dina.
av hyde67
#1212044
Hur stor behovet av AWD är kan man diskutera, men jag har definitivt haft nytta av det i olika tillfällen under dom senaste 5 åren jag haft det i mina bilar, så är beredd att betala för det igen. Det blev ingen provkörning den här veckan fick flytta det till nästa vecka, så på tisdag ska jag känna o klämma på V90 D5 ordentligt.
av hyde67
#1213351
Det blev en bilprovningsdag idag, började med D5 och den gav inte det aha upplevelse jag hade väntat mig, inte det kicket för mig att jag skulle få absolut habegär, så det fick bli även en provrunda med D4, och allt detta slutade med att jag konfigurerade en D4 Polestar. dagen avslutades med provkörning och sista puts av konfigurationen av BMW 520D den gick nog över budgeten, vill inte ha en snikvariant så bra är den inte.

Nu får VD'n säga sitt.
av hyde67
#1215376
Det blev idag en beställning av V90 D4 AWD Business Advanced Automat med Polestar optimering.

Läder Komfort Charc RA00
Osmium Grå Metallic
Paket:
Klimatpaket Volvo on Call
Teknikpkt Pro V90
Options:
Dynförläng. fram manuell
Alu-hjul 5d-ek Silver 18"
Förarstol elmanövrerad
Smartphone Integration
Mörkt tonade rutor 5 st
Moment hjulagerbyte fram

Någon som har alla moment/åtdragning v[…]

Däckslitage insidan.

Har en citroen c3 2005 som sliter däck p&arin[…]

Kan det vara vevaxelgivaren som gett upp?

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n[…]