Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Flajjan
#1211588
Min XC90 är vit, det är snyggt - när den är ren.. Den kräver tvätt ofta, samma som svarta bilar.
Jag hade en Osmium grå innan, den döljer skiten på ett mycket bättre sätt.

Nu köpte jag en lagerbil - så som jag oftast köper bil. Hade jag beställt en bil så hade den i princip sett likadan ut som den gör - vit, det ser trevligt ut, även om man får tvätta ofta..

Jag har inte skinn i denna, haft skinn i bilen i många år, nästa bil blir med tyg den oxå, det är inte lika kallt och blir inte lika svettigt, man glider inte runt lika mycket, visst skinn ser trevligt ut och luktar gott, men det är nog oxå allt..
av Uberwald
#1310132
Vilka fälgar passar bra ihop med Osmian då? Är på väg att skaffa mig en ny V60cc och funderar om Double Spoke Black Diamond passar bättre/sämre ihop med Osmian? Eller ska man välja den mattare fälgen Graphite Diamond Cut?
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1310192
Jag har en XC90 i saville..

Riktigt snygg när den är nytvättad.

Hade en svart tidigare och saville syns smutsen något lite mindre, men det är marginellt. Som andra sagt är nog osmium den bästa smutsdöljaren, men jag tycker de mörka färgerna gör sig bättre på XC90. Förutom i R-design, då gör sig vitt bäst tycker jag.

Saville dölje dock smårepor och tvättcirklar bättre än svart. Men även där är osmium överlägsen.

Det som är svårt med ljusare silverfärger är att om man måste lacka om en del, så är det svårt att få till exakt samma nyans.

Så var det förr i alla fall och ibland lever jag i förr.. 😁
XC70 - S80 och XC90 i ett?

XC60 T6 med 10mil om dagen låter dyrt. XC70 […]

Peking

Vågar jag köra?

Idag har två lampor börjat lysa. De lys[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag bytte ena fjädern på min V70 2012 v[…]