Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1395627
mortimer skrev: sön 09 aug 2020, 09:09 Ser lite dåligt ut med de sensorerna på min bil. Förmodar det finns förstansat bakom fronten och bakre stötfångare och troligen kablage också, sensorer och ev. databax samt app. som behövs för par tuffingar. Märkligt den knte har de sensorerna när den har Intellisafe Surround BLIS, som bör vara utökat BLIS.
Fast BLIS är kanske radar och avsaknaden sensorer.
IS BLIS och Park Assist Pilot använder inte samma sensorer/radar eller vad man vill kalla det, därför har inte din bil dessa synliga sensorer vid hjulen.
#1395636
Det är så knepigt det där med vad som ingår och inte ingår.
Mitt vaga minne säger mig att sensorerna runtom just DÅ ingick i något typ intellisafe surround-paket, eftersom att den ju hjälper dig att ha koll på saker runtom - inkluderat sidorna.
Och så då 3.000 spänn extra för mjukvaran till PAP.
Men paket och annat är ju helt annorlunda i dag (testade att bygga ungefär motsvarande vår specifikation och det är ju definitivt omöjligt då så mycket är ändrat i vad man kan välja, paket med mera).
Vet att det förut även fanns på tillbehörssidan hos Volvo men hittar bara en Googlelänk dit, men å andra sidan är deras tillbehörssida lite... inte alltid så bra. Minns när jag skulle ha solglasögonfodralet man sätter vid grabbhandtaget på förarsidan. Fanns inte på V90 men på någon annan modell så köpte genom detta nummer. Efter typ ett år dök den upp på V90.
Så enklast är väl att fråga runt på olika(!) verkstäder, ty även verkstäderna verkar ju ha svårt att förstå vad som finns och vad som går att göra, har vi märkt här i forumet tidigare.
Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]