Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jcartel
#1206012
Någon som kan tipsa om några takräcken som passar V90 och som är billigare än Volvo original? Har försökt hitta på Biltema och Mekonomen på nätet men antingen har de inga eller så är jag kass i huet som inte hittar.
av hgronvold
#1206021
Tror att Volvos står sig ganska bra i pris faktiskt. Har jämfört lite själv då jag behöver skaffa en uppsättning under vintern. Thules Wingbar Edge kostar tex ca. 3000kr, 1000kr mer än Originalalternativet.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1206038
Köpte med Thule wingbar till V60:n förvisso men det är samma som Volvo ÅF säljer, lite knepiga att sätta dit första gången men sen har man fått in knycket.

Köpte dom på Mekonomen när de hade 25% på allt så helt ok pris.
Jämför dock gärna storleken på rören via Thules hemsida, fick för långa på mekonomen enligt deras tabell först tyvärr.

Alternativt köper man begagnade på typ blocket
av theodorus
#1384378
Det finns många begagnade takräcken att köpa, men hur vet man om de passar en V90? Passar alla Thule eller ska man leta efter någon särskild dimension? Evo eller Edge? Squarebar, Probar, Slidebar eller Wingbar?
av Xanthopteryx
#1384382
Kan lägga till också:
Du köper rör med längd anpassad till bilens bredd (se Thules hemsida för vilka rör och längder som passar)
Du köper ett ben som passar till röret (se Thules hemsida...).
Du köper en fot som passar till bilen (se Thules...).

Så i teorin kan du sedan ha två olika fötter, en till V70 och en till V90 och därmed växla emellan då längden på rören torde vara typ samma och benen verkar alltid vara samma så bara foten skiljer då det är olika infästningar.

Jag köpte mitt på Mekonomen när det var 25% rabatt.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1384497
theodorus skrev:Tack! Men måtten på rören hittar jag ingenstans.
Jo, väljer du te.x. thule ewo wingbar till säg V90 2017 får du fram "Thule Wingbar Evo 118", alltså 118 cm
av Xanthopteryx
#1384500
Du kan även klicka på just röret i listan "Komponenter" som 'passar din bil' och då får du mer info, 118 cm/47 in. Exempelvis.
av theodorus
#1384719
Tack! Jag fick bara fram "Längd anpassad till din bil", men jag skulle kanske inte skrivit in registreringsnumret.
Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]