Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av barcusmrandt
#1205143
Hej. Kan man justera hud i sidled? Tycker den är alldeles för långt till vänster. Sitter rakt bakom ratten, men oavsett hur jag sitter eller vrider på mig är den långt till vänster. Nån annan som också tycker det? Skyltinfomationen är rakt framför, eller mitt i körbanan om man vill. Mens hastigheten ligger på eller till och med över mittlinjen. Lägger upp en bild som visar hur jag ser det. Zooma in lite så ser ni skyltinfo centrerat framför ratten.

Bild
av Oldman99
#1205153
Vet inte om det går att justera HUD i sidled. Dock ser det ut som bilden inte är tagen mitt för ratten. Man ser att mätartavlorna är förskjutna till vänster i förhållande till ratten. Mät med linjal från "skarvarna" på ratten så blir det väldigt tydligt. Ur den vinkeln hamnar HUD ur centrum. Hoppas jag inte satte griller i huvudet på dig angående sittpositionen...
av Leopold
#1205235
Jag kan inte se någon HUD-info alls i vindrutan. Ni menar väl "Head Up Display"? Eller har jag zoomat in felaktigt på bilden?
av barcusmrandt
#1205254
Oldman99 skrev:Vet inte om det går att justera HUD i sidled. Dock ser det ut som bilden inte är tagen mitt för ratten. Man ser att mätartavlorna är förskjutna till vänster i förhållande till ratten. Mät med linjal från "skarvarna" på ratten så blir det väldigt tydligt. Ur den vinkeln hamnar HUD ur centrum. Hoppas jag inte satte griller i huvudet på dig angående sittpositionen...
Kan hända du har rätt, men för att fixa det hade jag varit tvungen att sitta mer till höger, vilket hade förvärrat saken ytterligare. Nej då du sätter inga griller :) Jag sitter väldigt bra! Helt perfekt faktisk, och menar att jag sitter helt rakt. Sitter centrerad bakom ratten osv, till skillnad från min förra bil. Tycker bara HUDen projecerar för långt till vänster. När jag kollade på projektorn utifrån, så såg jag at att den faktiskt är lite vriden - kanske för att passa mot vindrutan, när den istället borde sitta rakt i förhållande till förarpositionen.
av barcusmrandt
#1205255
phantomblot skrev:Om det er noen trøst, skulle jeg gjerne hatt HUD'en mer til høyre.
Ja ok bra att veta att jag inte är den enda då :)
av barcusmrandt
#1205256
Leopold skrev:Jag kan inte se någon HUD-info alls i vindrutan. Ni menar väl "Head Up Display"? Eller har jag zoomat in felaktigt på bilden?
Menar head up ja. Kanske kunde ha tagit en bättre bild eller cropat den eller nåt. Men man kan se skyltinfo ganska centrerat på kofångaren på bilen framför.
av barcusmrandt
#1205279
Hm nåt verkar ha hänt sen igår. Nu är HUDen mycket mer centrerad... kanske till och med precis så som den borde vara. Vad konstigt :)
av Xanthopteryx
#1205280
barcusmrandt skrev:Hm nåt verkar ha hänt sen igår. Nu är HUDen mycket mer centrerad... kanske till och med precis så som den borde vara. Vad konstigt :)
Det är säkert något elektroniskt. :-p

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]