- mån 16 okt 2017, 08:20
#1204837
God morgon,
Jag har införskaffat mig en Volvo XC90 med D4a.
Har försökt läsa runt på nätet om olika sätt att "chippa" motorn.
Jag vet vad jag har köpt i form av motor och vet att detta inte är en raket, det är inte något jag eftersträvar heller, dock lite mer ork för landsvägs omkörning.
Vad jag sett så finns det olika sätt att programmera om motorn, ren omprogrammering av styrdatorn eller olika boxar.
BSR - 259 hk enligt dom själva.
Racechip - kontakter mellan spridarna och en box. 234 hk Med denna kan man ta bort prylarna vid service.
Dieselkraft - box som skall göra att motorn levererar 235 hk
Klarar motorns kylsystem en ökad effekt?
Gör det någon verklig skillnad med "chip"?
Någon som har egen erfarenhet av detta eller liknande?
Är det värt att lägga pengar på detta?
Jag har införskaffat mig en Volvo XC90 med D4a.
Har försökt läsa runt på nätet om olika sätt att "chippa" motorn.
Jag vet vad jag har köpt i form av motor och vet att detta inte är en raket, det är inte något jag eftersträvar heller, dock lite mer ork för landsvägs omkörning.
Vad jag sett så finns det olika sätt att programmera om motorn, ren omprogrammering av styrdatorn eller olika boxar.
BSR - 259 hk enligt dom själva.
Racechip - kontakter mellan spridarna och en box. 234 hk Med denna kan man ta bort prylarna vid service.
Dieselkraft - box som skall göra att motorn levererar 235 hk
Klarar motorns kylsystem en ökad effekt?
Gör det någon verklig skillnad med "chip"?
Någon som har egen erfarenhet av detta eller liknande?
Är det värt att lägga pengar på detta?