Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av avenda
#1203388
Jag är trött på kassetten med uppdragbara nätet som finns i V90n, själva kassetten stjäl ju utrymme från tex barnvagnslastning.

Var då hos säljaren för att kolla lastgaller, men de hade ingen monterad.

Någon som köpt till lastgaller och har åsikter och/eller bilder att dela med sig av?

Tack på förhand!

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1203409
Några bilder brukar man iaf kunna vaska fram via google :wink:

https://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_ ... 252826.htm
http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 407-3/2018
84.jpg
84.jpg (33.57 KiB) Visad 2230 gånger
img3.jpg
img3.jpg (12.83 KiB) Visad 2230 gånger
Kan bara för egen del i förra V50:n och nuvarande V60 säga att jag är mycket nöjd över att ha lastrumsgaller där bak. Precis som med lastnätet så vänjer man sig efter någon eller några dagar att ha det där. Det har i dessa bilar iaf fungerat smidigt att fälla upp om man så önskat med.
av kombi
#1203435
Jag skaffade lastgaller direkt de blev tillgängliga för V90.
Har alltid haft lastgaller i Volvo från och med 855.
Det fungerar hur bra som helst även i V90.
Blev därmed av med kassetten för nätet och tog i samma veva bort insynsskyddet som jag bara tycker är i vägen.
av avenda
#1203440
Tack för input!

Hehe, jo de där bilderna har jag sett, finns ju även i tillbehörskatalogen om jag ej missminner mig.

Ni som installerat; är det gasfjädring så man fäller upp det i taket som XC70, och isåfall hur mycket syns det då i backspegeln?

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Maqqann
#1203451
Är det enkelt att flytta fram fästena för stålnätet till fästena i baksätet om man ska flytta något större? Med nylonnätet är det ju gjort på en handvändning, iaf på v60.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av na96gen
#1203452
Jag har inte köpt något till min V90 än för jag tyckte de inkräktade mycket mer än det som jag haft till V70... typ samma nästan som gardinkasetten som sitter där nu..
av kombi
#1203459
Det är gasfjäder och därmed enkelt att fälla upp.
Det är i princip bara i lastläget med ryggstöd uppfällt som det har någon funktion.
Ska man köra fullängd hel bredd så är det kassett på som gäller.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1203486
Maqqann skrev:Är det enkelt att flytta fram fästena för stålnätet till fästena i baksätet om man ska flytta något större? Med nylonnätet är det ju gjort på en handvändning, iaf på v60.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nja, enl. manualen som jag länkat till ovan avråder de från att fästa det bakom stolarna fram.
Lövets Tesla M3 LR AWD

Fortfarande nöjd såhär 1 1/2 &ari[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&[…]

Hej har fått upp motorsystem service erfordr[…]

Den eviga däcksfrågan

Om du tar bort spacers blir det ju ännu v&aum[…]